AYBiKE'NiN MUTFAGINDAN: LAZANYA

AYBiKE'NiN MUTFAĞINDAN

Sayfamı ziyaret eden herkese sıcacık ve sevgi dolu bir merhaba. Ziyaretiniz, yorumlariniz ve katkilariniz icin cok tesekkurler.

Aybike

01 Şubat 2011

LAZANYA

Sevgili Asli'nin sayfasinda gordugumden beri yapmak istedigim bir tarifti. Denedim ve hepimiz severek yedik. Cok tesekkur ediyorum tarif icin, denerseniz sizi yaniltmayacak bir tarif.
Tarifimiz, Asli'nin sayfasindan kopyaladigim haliyle asagida ki gibi. Afiyet olsun.

  • 2-3 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1 büyük boy kuru soğan
  • 2 diş sarımsak
  • 2 adet sivri biber
  • 500 gr. Yağsız dana kıyma
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 tatlı kaşığı acı biber salçası
  • 2 adet domates
  • tuz, karabiber

Beşamel Sos için:

  • 1 lt. süt
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • 2-3 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 4 yemek kaşığı un
  • tuz
  • bir tutam muskat rendesi


Üzerine:  1 su bardağı kadar rendelenmiş eski kaşar peyniri



Öncelikle yemeklik doğradığımız kuru soğanlarla, ufak doğradığımız sarımsakları ve biberleri sıvıyağla kavuruyoruz. Salçaları da ekleyip kavurmaya devam ediyoruz. Kıymayı da ilave edip kıyma suyunu çekip kavruluncaya kadar karıştırarak pişiriyoruz. Kıyma suyunu çekince kabuklarını soyup küp küp doğradığımız domatesleri de ilave edip bir süre daha kavuruyoruz. Biraz da sıcak su ekleyip kaynatarak hafif suluca bir sos elde ediyoruz. Tuzunu ve karabiberini ilave ediyoruz.

Diğer yanda beşamel sos için unu yağlarla birlikte kavuruyoruz. Kavrulup kokusu çıkan una sütü yavaş yavaş ekleyip, sürekli karıştırarak kaynayıp kıvam alıncaya kadar pişiriyoruz. Tuzu ve muskatı da sosa ilave ediyoruz.

Isıya dayanıklı dikdörtgen bir fırın kabını (ben borcam kullandım) sıvıyağla hafifçe yağlayıp, en alta ince bir kat beşamel sos sürüyoruz. Üzerine bir kat lazanya yaprağı döşüyoruz (ben üç adeti yan yana sıraladım). Bu lazanyaların üzerine de beşamel sos sürüp her yanına gelecek şekilde kıymalı harçtan koyuyoruz. Kıymalı harcın üzerine tekrar bir kat daha lazanya koyup, beşamel sos ve kıymalı sos sırasıyla aynı işlemi tekrar ediyoruz. Bir kat daha bu şekilde koyduktan sonra dördüncü kat olarak koyduğumuz lazanyaların üzerine yalnızca beşamel sos sürüyoruz. Önceden 200Cº’ye ısıtılmış fırında 20 dk. kadar (lazanyanın üzerindeki beşamel sos da bu sırada kızarıyor) pişiriyoruz. Lazanyayı fırından alıp üzerine rendelenmiş eski kaşar peynirini serpiyoruz. Tekrar fırına verip peynirler kızarana dek (yaklaşık 5 dk.) daha pişiriyoruz. Peynirleri eriyip kızaran lazanyayı dilimleyerek sıcak sıcak servis yapıyoruz.

49 yorum:

lezzet sarayı dedi ki...

wooow Aybikem bu nasıl bir görüntü böyle .beni tam 12 den vurdu.olsa eminim bu saatte hiç hayır demez yerdim.ellerine sağlık.

Aycan dedi ki...

Çok severim lazanyayı, görünüşü süper olmuş. Ellerinie sağlık.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

kelebeğimiz öyle marifetliki, hepimizi imrendirip duruyor aybikeciğim.
ne yalan benimde burnumda tütüyor nşicedir tadamadım 11
ellerine sağlık canım benim.

Gülcan dedi ki...

çok lezzetli görünüyor elinize sağlık.

bir dilim bir tutam dedi ki...

Eline saglik.Bende uzunca zamandir yapmamistim.Bu hafta yapayim bari...
Bizimkiler kiymali sevmiyorlar.Ben hep sebzeli yapiyorum.

Saglıklımutfak dedi ki...

Aybikecimmm çook güzel görünüyor. iştah kabartıcı.ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Canım lazanyaya bayılırım ellerine
sağlık enfes olmuş.Buz gibi Bursa
dan sımsıcak sevgilerimi yolluyorum

yemekbiraşk dedi ki...

bende sık yaparım çok severiz:) eline sağlık tablo gibi duruyor..
sevgilerimle..

kalpkurabiye dedi ki...

Merhabalar:)
öncelikle samimiyetiniz için çok teşkkür ederim Aybike Ablacığım..
benden yaşça büyük olduğunuz için bu şekilde hitap etmek istiyoum sakıncası yoksa:)
yorumunuzu okuduğumda çok mutlu olmuştum:)
lazanyanız da nefis görünüyor.. hiç denemesem de görüntüsüile avunabiliyorum tabiiki şuanlık:)

Elifin Terazisi dedi ki...

Çok baştan çıkarıcı bir tarif, yarasın:)

Gönülünce dedi ki...

Hımmm nefis olmuş bizde ailecek bayılırız bu lezzete...Ellerine emeklerine sağlık arkadaşım...

Sevgiler...

Unknown dedi ki...

elleriniz sağlık nefis olmuş.
sevgilerimle....

HADİYE dedi ki...

Merhaba Aybike,

Ellerine sağlık görüntü nefis.Hep yapmak isteyipte fırsat bulamadığım yemektir lazanya. Bir gün mutlaka yapacağım.

Sevgiler*

Ferkay dedi ki...

Aybikecim bayıldım çook güzel görünüyor,Lazanyanın peynirleri damlıyor benimde ağzımın suyu, ellerine sağlık canım..

Nehir Butik Pasta dedi ki...

bayılarak yediğim,bir dilimin asla yetmediği bir lezzet
canım ellerine sağlık nefis olmuş
kocaman sevgiler

susamcorekotuFeriha dedi ki...

MÜKEMMEL BİR GÖRÜNTÜ HEMEN YİYESİM GELDİ:)) ŞİFA OLSUN,HAYIRLI CUMALAR

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Aybikecim bayilarak yerim çok severiz,nefis yapmissin harika gozukuyor canim ellerine saglik,sevgilerimle.

Narince dedi ki...

Ben de kıymalı seviyorum lazanyayı ellerine sağlık Aybike.

Bir Dilim Düş dedi ki...

Mmmmmmmmmmmm bu nasıl bir görüntü böyleeee ekrana yapıştım resmen :)))Ellerine sağlık canım.

Sevgiler,
Evren

daimamutfak dedi ki...

Aybikeciğim ellerine sağlık..sevgiler.

hayat dedi ki...

Güzel Aybike'm, lazanya çok nefis görünüyor.Eline emeğine sağlık.
Çok öptüm canım. Uzaklara kocaman sevgiler...

Zehra Gürgen dedi ki...

Aybike inanmayacaksın bizde de bu akşam lazanya var :)
benim kızım tam bir lazanya hastası.
sabah uyanınca lazanya yesek diyor..

ellerine sağlık bir dahakine bu tarifi yapacağım

Hülya dedi ki...

Çekmecede bekleyen lazanyayı pişirmenin vakti geldi galiba...
Sevgiler

çeşnici Handan dedi ki...

Lazanyaya bayılırım nefis olmuş çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım afiyetler olsun.

pelince dedi ki...

Aybikecim kat kat lezzet olmuş sanki,nefis gözüküyor..ellerine sağlık..

Güzel bir hafta diliyorum.

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Aybikecim tarifimi beğenip denemeye değer bulman beni çok mutlu etti. Hele de sonuçtan memnun olman mutluluğuma mutluluk kattı:). Ellerine sağlık canım..
Sevgilerimle:).
aslı

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Lezzet saerayi,
Cok tesekkur ediyorum, sagolun.

Sevgili Aycan,
Cok tesekkurler.

Canim Nunum,
Cok sagol. Cok sevgiler Istanbul'a...

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Gulcan,
Cok tesekkurler.

Serap'cigim,
Benim kizlar sever her turlu, ama kiymali tercih :)

Hilal'cigim,
Cok tesekkur ediyorum, sagol canim.

Derya'cigim,
Burasa'ya da benden cok ama cok selam.

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Yemek bir ask,
COk sagol.

Deniz'cigim,
Tabii ki, cok tesekkurler.

Sevgili Elif,
Cok tesekkurler.

Sevgili Gonul'um,
COk sagol.

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Cafe portakal,
Cok sagol.

Sevgili Hadiye,
COk tesekkur ediyorum.

Sevgili Feray'cigim,
COk tesekkurler.

Izgun'cugum, sagol canim.

Aybike Ceylan dedi ki...

Huriye'cigim,
COk sagol arkadasim,

Narincem,
Bizde herseyin kiymalisini tercih ediyorum, secvgiler.

Susam corek otu,
Cok sagol. sevgiler.

Evren'cigim,
Cok tesekkurler.

Neriman'cigim,
Cok sagol.

Aybike Ceylan dedi ki...

Canim Hayat'cigim,
Cok sagol.

Zehra'cigim,
Cok seker bu cocuklar, ne zaman ne isterler belli olmuyor.

Hulya'cigim,
COk sagol.

Handan'cigim, tesekkurler.

Aybike Ceylan dedi ki...

Pelin'cigim,
Cok sagol.

Asli'cigim,
Tekrar tesekkur paylastigin icin, cok selam ve sevgiler.

Tümay Öztürk dedi ki...

Şu lazanyaya bayılırım ama bir türlü istediğim lezzette yapamadım evde. Fotoğraftaki o kadar lezzetli duruyor ki ellerine sağlık:)

Mimosa Café dedi ki...

harika gorunuyor gercekten! ben de bayilirim ellerine saglik afiyet olsun sevgiler.

Tijen dedi ki...

Lazanya hep birlikte çalıştığım bir arkadaşımı anımsatır bana. Neredeyse 20 sene önce birlikte lazanya yapmış ve sonra yemiştik. Ne acaip değil mi bazı yiyeceklerin bazı insanları anımsatması...

Damak Tadı dedi ki...

Dünya tatlısı Aybike'm,önce kocaman sarılıp öpmek geldi içimden seni..Yazın bunu gerçekleştirecektik sanırım..))Olsun başka yaza inş..))

Lazanya harika ötesi görünüyor canım..Özledim o muhteşem yemeklerini,pasta-çöreklerini..Ellerine sağlık canım...


Kocaman sevgiler.

sarımutfak-hande dedi ki...

çok iştah açıcı bir görüntü
ellerine sağlık canım çok çok güzel olmuş

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Tumay,
Cok sagol. tesekkuler ve sevgiler.

Canim Gul'um,
COk tatlisin, sagol, sevgiler.

Hande'cigim,
Cok tesekkur ediyorum, sagol.

Sevgili Tijen'cigim,
Gercekten de oyle, hatta koku da ayni etkiyi yapiyuor bende, sevgiler.

Sevgili Mimosa Cafe,
Cok tesekkur ediyorum.

Safran dedi ki...

Cok guzel görünüyor, ellerine saglik....

Cafe Gusto dedi ki...

Görüntü muhteşem ellerine sağlık....

Hepimiz dedi ki...

ben resim niye goremiyorum?

Zencefil ve Tarçın dedi ki...

Muhteşem bir görüntü, ellerine sağlık. Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Aybikecim, resim açılmadı bende, göremedim lazanyayı. Ama yorumlardan okuduğum kadarıyla güzel görünüyormuş :)
Ellerine sağlık canım, sevgiler..

Limon çiçekleri dedi ki...

Hayırlı kandiller ve en güzel sevgiliyle mutlu bir sevgililer günü diliyorum.Muhabbetle...

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Aybikecim Kandilin mubarek dualarin kabul olsun insallah sevgilerimle arkadasim.

yemekbiraşk dedi ki...

hayırlı kandiller diliyorum sevgilerimle..

LaMa dedi ki...

Su aralar en favori yemegin ne deseler ,lazanya derim ama ispanakli:0 insallah yakinda blogta da paylassmak istiyorum
Mutlu kandiller,
Lama :)

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

çok severim çok ama bizim evde işin ustası başkası:) ben de tadını çıkarıyorum hep:)

Google
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...