AYBiKE'NiN MUTFAGINDAN: BALKABAGI CESITLEMELERI :)

AYBiKE'NiN MUTFAĞINDAN

Sayfamı ziyaret eden herkese sıcacık ve sevgi dolu bir merhaba. Ziyaretiniz, yorumlariniz ve katkilariniz icin cok tesekkurler.

Aybike

05 Nisan 2010

BALKABAGI CESITLEMELERI :)

FIRINDA BALKABAGI

Arayi uzatmayacagim dedim ama gene olamadi, bundan sonrasina insallah diyelim :)

Annem buradayken yaptigimiz lezzetler. Ilk tarifimiz firinda balkabagi, cok kolay ve bir o kadar da leziz, ozellikle et ve balik yemeklerinin yanina cok yakisiyor, cok guzel bir garnitur oluyor.

Balkabagini, kucuk kucuk dogruyorsunuz, bir kasede ince kiyilmis sarimsak, tuz, zeytinyagi, cesitli baharatlar ve biraz esmer seker ile guzelce harmanliyorsunuz. Firin tepsisine yayip, 170 C'de balkabagi yumsayana dek firinliyorsunuz. Emin olun cok leziz oluyor, afiyet olsun.

. BALKABAGI TATLISI

Burada, bizim alisik oldugumuz sekilde balkabagi yok, belki de vardir ama ben bilemiyorum. Daha once de yazdigim gibi meyva tatlilarini da diger tatlilar gibi cok severim :) birkac arkadasim, butternut squash ile yaptiklarini soyleyince, annem buradayken denedik ve harika sonuc aldik. Bildiginiz gibi yapimi cok kolay bir tatli, annemin anlatimiyla, goz karari tarifmiz soyle:

Balkabagi guzelce ayiklanir ve yikanir. Celik tencereye yerlestirilir, her bir kabak parcasinin ustune, 1-2 kasik seker dokulur. Birkac tane karanfil atilir, ve 1-2 cay bardagi kadar da su ilave edilir, kabaklar tencere icin de yuzmeyecek sekilde. Agir ateste, yumsayana dek pisirilir. Daha sonra tabaga alinir ve bol ceviz ilavesi ile afiyetle yenir, afiyet olsun.

Cok guzel bir hafta diliyor, sevgilerimi gonderiyorum.

Not: Her 2 tarifte de, damak tadiniza gore degisiklikler yapabilirsiniz, bilginize....

18 yorum:

Açalya dedi ki...

tatlisini yapiyordum zaman zaman ama et ve balik yemekleri yanina yakisanini hic denemedim ve hemen deneyecegim. Hangi baharatlari koydun?

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

her ,k, tarif harikadır
balığın yanına çok güzel oluyor katılıyorum sana canım.
tatlı patates misali oluyor neredeyse.
bu arada özlemiştim iyi oldu sesini duyabilmek
her zaman keyifli sağlıklı huzurlu zamanlar diliyorum aybikeciğim.
çok sevgiler canım

Bir Dilim Düş dedi ki...

Aybikeciğim merhabalar canım,
Gerçekten de denemek lazım haklısın balkabağının çorbasını ve tatlısını çok seviyorum belki bunu da severim.

Sevgiler,
Evren

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Aybikeciğim benim balkabağı çorbası tarifindeki yorumunda balkabağı ile değişik şeyler yaptığını yazmıştım.Yavaş yavaş tarifler gelmeye başladı.Fırında balkabağını mutlaka denemek gerekir çok değişik.Annenin ve senin ellerine sağlık.İzmirden kucak dolusu sevgiler.

ebru dedi ki...

Sevgili Aybike hoş geldin. Uzun zamandır yoktun. Senin ve annenin ellerine sağlık. Balkabakları harika görünüyor.

Unknown dedi ki...

Canım kabağa bayılırım ellerine sağ
lık.Fırında olan bana nostalji oldu
küçükken rahmetli anneciğim çok ya
pardı ellerine sağlık kocaman öpüyo
rum...

pelince dedi ki...

Balkabağını tatlı olarak tükettim hep... yemeklerinin yanında garnitür olarak denemedim henüz. fikir çok güzel..
Aybikecim ellerine sağlık..

Sevgiler..

Adsız dedi ki...

Balkabagını çok severim.Fırında olarak verdiğiniz tarif çok enteresan, sarımsak var içinde, yanlış okumadım değil mi? İçinde kokmaz mı? İlk defa duyuyorum.

Damak Tadı dedi ki...

Anneciğinin ve senin ellerine sağlık tatlım,çok nefis görünüyorlar..Artık sık sık güzel tariflerini görmek istiyoruz canım..Öpüyorum kocaman seni ve tatlı kızlarını...Sevgiler..

boncuk mutfakta dedi ki...

Elinize sağlık hem kolay hem de leziz tarifler.Evdekiler sevmediği için ben de bu güzel fotoğraflarla avunuyorum.
Sevgiler.

Gönülünce dedi ki...

Balkabağını hiç sarımsaklı denemedim değişik olmalı...Anne eli deyince kesin güzel olmuştur...Anneciğinin ellerine sağlık....
Sevgiler...

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Aybikecim ellerine saglik her iki lezzete nefis gozukuyor,opuyorum seni.

ipek dedi ki...

Kabak tatlısını çok severim ama kıtır kıtır olanını. Bizim oralarda hep öyle olur. Kirece yatırıp sertleştiriyorlar. Denemeni tavsiye ederim.

Zeynep Oz dedi ki...

balkabagini kesmek ve pisirmesi zor gibi gorunse de cok lezzetli olmusa benziyor.. elinize saglik..

Aybike Ceylan dedi ki...

Acalya'cigim,
Benim yaptigimda, kuru sogan tozu, karabiber ve kirmizi birber vardi. Ama annem biberiye de eklemisti, degisik oluyor, denersen begenicegine eminim, sevgiler.

Canim Nunum,
Cok tesekkur ederim, iyiyim gercekten merak etme, cok opuyorum.

Evren'cigim,
Cok tesekkur ederim.

Mine'cigim,
Cok tesekkur ederim,Izmir'ime benden de cok selam.

Ebru'cugum,
Cok tesekkurler, daha cok buralarda olmaya calisacagim.

Derya'cigim,
Cok sagol, sevgiler.

Sevgili Rana,
Firinda ki kabak zaten garnitur olarak yapildigi icin, sarimsak kokusu ve tadi garip durmuyor, aksine daha lezzet katiyor, sevgiler.

Pelin'cigim,
Cok tesekkur ederim.

Ipek'cigim,
Vallahi yapan olsa yerim ama buralarda nasil bulunur ve yapilir bilemiyorum :)

CAnim Gul'um,
Cok tesekkur ediyorum, opuyorum.

Sevgili Boncuk'cugum,
Yakin olsak ikram ederdim, sevgilerimi gondersem yerine ?:)

Gonul'cugum,
Cok tesekkur ederim, sevgiler.

Huriye'cigim, cok sagol.

Sevgili Zeyno,
Ziyaretine cok tesekkurler. Burada ki kabak gene de Turkiye'de kine gore biraz daha kolay kesiliyor, dilim dilim yaptiktan sonra soyuyorum, bilgilerine...

Pasaklı Kraliçe dedi ki...

fırında pişenin övgüsünü çok duydum.Ben de denemeliyim

Ferkay dedi ki...

Aybikecim annenin ve senin ellerine sağlık ikiside çok güzel. Ben tatlısınıda fırında yapıyorum.
Öpüyorum canım.

Ferkay dedi ki...

Aybikecim annenin ve senin ellerine sağlık ikiside çok güzel. Ben tatlısınıda fırında yapıyorum.
Öpüyorum canım.

Google
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...