AYBiKE'NiN MUTFAGINDAN: YULAFLI KURABIYE

AYBiKE'NiN MUTFAĞINDAN

Sayfamı ziyaret eden herkese sıcacık ve sevgi dolu bir merhaba. Ziyaretiniz, yorumlariniz ve katkilariniz icin cok tesekkurler.

Aybike

05 Mayıs 2008

YULAFLI KURABIYE

Yulafi, Turkiye'deyken cok az tadmis ve hic sevememistim. Ama burada, sabah kahvaltilarimin coguna, kuru meyveler, ceviz ve soya sutu ile tadlandirilmis yulaf eslik etmektedir. Ne zamandir gonlume gore bir tarif ariyordum ama hangisine baksam icinde tereyagi vardi, en sonunda Sevgili Alev'in sayfasinda bir tarif buldum, onda da tereyagi vardi ama ben zeytinyagi ile degistirdim. Gercekten hic beklemedigim kadar guzel, leziz ve de saglikli bir kurabiye oldu. Insanin cani tatli birseyler istediginde guzel bir alternatif olur diye dusunuyorum. Hatta icine cok degisik seyler de ilave edilerek daha da cesitlendirilebilir, daha sonraya:)

Tarifimiz soyle:

  • 1+ 1/4 bardak yulaf, oatmeal

  • 3/4 bardak un

  • 1/2 tatli kasigi karbonat

  • 1/2 tatli kasigi tuz

  • 120 ml zeytinyagi, orjinal tarifte 120 gr tereyagi kullaniliyordu

  • 1/2 bardak esmer seker

  • 1/2 bardak toz seker

  • 1 yumurta

  • 1 tatli kasigi vanilya ozu

  • 3/4 bardak kucuk kucuk kesilmis kuru kayisi

  • 3/4 bardak file badem, iri iri kiyilmis

  • 1/2 bardak hindistan cevizi
  • ben ayrica evde bulunan cranberry'den, kirmizi yaban mersini, bir avuc koydum

Firini 170 C de isitin. Tum malzemeleri genisce bir kapta iyice karistirin. Diger kurabiye hamurlari gibi bir hamur olmuyor, zor toparlaniyor, bu yuzden elinizle guzelce karistirin. Daha sonra buyukce bir dondurma kasigi ile dondurma alir gibi, cevire cevire hamurdan parcalar kopartin, zor toparlanir gibi oluyor ama bir kasik ile de yardimci olabilirsiniz, hamuru dondurma kasigindan cikartmaya. Yagli kagit serilmis firin tepsisine dizin, 20-25 dakika da uztleri kizarana dek pisirin. Yaklasik 13 tane kurabiye cikti bu hamur miktari ile.

Disindan hafif gevrek , ici yumsak ve cayin yaninda cok guzel giden bir kurabiye oldu, afiyet olsun.

Ben bu kurabiyeyi yaparken Amerikan cup olcusunu kullandim, orjinal tarifi bardak ile idi. Tazeligini de 2-3 gun kadar koruyor, bilginize....

44 yorum:

LaMa dedi ki...

tam blog mansete kayit yaptim, senin tarifi gordum geldim :)))
zeytiynagli denemelrini cok seviyorum, tereyagi kullanminca gunah islemis gibi hissediyorum kendimi..yulafli kurabiyeyi de cok severim...

Aybike Ceylan dedi ki...

Lama'cigim,
Cok tesekkur ediyorum, ben de senin gibiyim, kendimi hic iyi hissetmiyorum tereyagi kullanirsam, hele cocuklar yesin hic istemiyorum. Herseyi zeytinyagi ile yapmaya calisiyorum,

Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Ellerine saglik Aybike'cigim,bol malzemeli citir citir bir kurabiye.Tereyagi yerine zeytinyagi kullanmak herzaman daha sagliklidir.Zeytinyagi yerine canola oil kullanmak hem daha saglikli hem daha ucuz.Zeytinyagi bazi insana kokar ya o kokuda yok hem.Canola oil'in ozellikle kolestrol acisindan daha faydali oldugunu okumustum. Tekrar ellerine saglik.Sevgilerimle.
www.borulcesalatasi.blogcu.com

NiNo dedi ki...

ayy en sevdigim lezzet bayilirim ellerine saglik canim

Serpil dedi ki...

Canım ellerine sağlık çok hafif görünüyor. satılan yulaflı bisküvileri çok severim, eminim bu kurabiye onlardan daha lezizdir. Sevgiler...

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Hoş bir kurabiye olmuş... Çok da sağlıklı...

Ellerine sağlık sevgiyle...

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Ellerıne sağlık canım.Kucak dolusu sevgiler..

Disalce dedi ki...

canım nefis bir tarif....

bazen evde böyle malzemeler az az birikiyor..ne yapsak diye düşünüyoruz...

ellerine sağlık...

Lady Koşan İstiridye dedi ki...

Canım çok güzel görünüyorlar kurabiyelerin, valla canım çekti:) Hem tatlı hem sağlıklı daha ne olsun:)

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık. her zamanki gibi çok güzel bir lezzet olmuş afiyet olsun. www.guzelevim.blogspot.com

egeli dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK KURABİYE HARİKA !! GERÇEKTEN YULAFLI KURABİYELER ÇOK LEZZETLİ OLUYORLAR,BENDE YAPIYORUM VE DOYURUCU OLUYOR...KENDİNE İYİ BAK ...SEVGİLER

. dedi ki...

SEVGILI AYBIKECIGIM;
ZIYARETINE COK MEMNUN OLDUM.SAYFAMI VE TARIFLERIMI BEGENDIGINIZE SEVINDIM.SIZINDE SAYFANIZ VE TARIFLERINIZ OLAGAN ÜSTÜ GÜZEL.TEBRIK EDERIM.
GÜZEL BÜNLER SENINLE OLSUN,SEVGILER:)

pelince dedi ki...

Gerçekten süper bir tarif,benimde yulaflı hiç denemem olmamıştı,merak ettim lezzetini..
Ellerine sağlık bu sağlıklı tarif için..

Adsız dedi ki...

bende pek sevmem yulaflı şeyleri hep ama bu çok güzel görünüyor hem tereyağı olmaması da güzel kokusunu sevmiyorum çünkü en kısa zamanda denemeliyim

ellerine sağlık
kocaman sevgilerrrrrrrrrrr

MUTFAKISTAN dedi ki...

canim nefis gorunuyor afiyet olsun,ellerine saglik sevgilerrr

Adsız dedi ki...

canim ellerine saglik,kurabiyeler sahane,ama yulafli daha hiç denemedim,belki bir gun yaparim merak ediyorum,nefiis canim. optum.

Aybike Ceylan dedi ki...

Yesim'cigim,
Biz alistik mi nedir hic koku almiyoruz. Duydum ben de canola yagini, ama bence
gene de zeytinyaginin yerini birsey tutamaz diye dusunuyorum.Opuyorum hepinizi, selamlar.

Nihan'cigim,
Sagol arkadasim, sevgiler.

Serpil'cigim,
Gercekten cok leziz oldular, tavsiye ederim.

Sevgili Aysel,
Cok tesekkur ediyorum, sevgi ve selamlar.

Ozay'cigim,
Tesekkur ederim, arkadasimin hic sesi cikmiyor, sevgiler.

Disal'cigim, Cok tesekkur ediyorum sagol.

Sevgiloi Lady Kosan,
Cok tesekkur ediyorum, sagolun.

Sevgili Gulten'cigim,
Cok tesekkur ediyorum, sagolun.

Sevgili Egelim,
Cok tesekkurler.

Sevgili Gulden,
Guzel yorumunuza cok tesekkurler, her zaman goruselim.

Pelin'cigim,
Olurda denersen cok sasiracaksin lezzetine, gercekten guzel oldular.Sevgiler.

Yesim'cigim,
Dene dene, begeniceksin:)) Sevgiler.

Filiz Hanim, cok tesekkur ediyorunm, sevgi ve selamlar.

Aybike Ceylan dedi ki...

Huriye'cigim,
Buda benim ilk denemem. Biz cok begendik, yaprsan begenirsiniz.
Sevgiler

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Aybike'ciğimmm,

Ben de çok severim yulaflı kurabiye.. Zevkle tüketilir bizim evde de, cafede de:))

Ellerine sağlık canımmm,

Sımsıcak sevgiler.....

Ayse Pamuk dedi ki...

tam bana göre bir tarif ellerine sağlık aldım bir tane

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Aybike'cim, ellerine sağlık.. Açıkçası hazır satılan yulaflı kurabiyeleri pek sevmem, fakat seninki çok hoş görünüyor, çok da güzel anlatmışsın, tadını merak ettim doğrusu :)

3prenses dedi ki...

çok güzel olmuş ellerine sağlık bende yulaf almış, bişeyler denemek için bekliyordum, sağlıklı olur diye, sağol canım

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Şu blog dünyası ne kadar özel. Hiç tanımadığın birini aklından geçirebiliyorsun durup dururken ya da tesadüfen. Dün bu kurabiyeleri görünce oğlum için yapayım dedim. Bugün unutmuşum, ta ki bu sabah alışverişte yulafların satıldığı reyona uğrayıncaya kadar. Aybike'nin kurabiyelerinden yapacaktım, alayım bari dedim, aldım :)

Emelin Mutfagi 01(Emel Ceyhun SABIR) dedi ki...

mm ya ben yulafa da bayılırım:))) mutlaka denemeliyim listeme koydum istemde, sevgilerimle Aybikecigim

Adsız dedi ki...

Aybikecim yulafli kurabiyeyi hic denemedim eminim cok lezzetlidir, icinde de bol malzeme super ellerine saglik..

zarpandit dedi ki...

merabalar..bu muhteşem görünümlü kurabiler çok iştah açıcı :) bnde eve döner dönmez deneyeceğim..çok gusel gozukuolar yerim bn bunları :) ellerinize sağlık..
bu arada aranıza yeni katıldım umarım kabul edersiniz:)
sevgilerimle..

zarpandit dedi ki...

aaa bu arada demeyi unuttum..zeytin yağı fikri süper.. katı yağlardan hoşlanmıyorum çünkü.. tadını değiştiriyor sanki mamaların.. tebrikler süüüpeerr bi buluş:)

Adsız dedi ki...

merhabalar yulaflı kurabiyeniz çok hoş olmuş ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

yabikecim, canıım, harika bir tarif vermişsin. deneyeceğim mutlaka :)

Adsız dedi ki...

yabikecim, canıım, harika bir tarif vermişsin. deneyeceğim mutlaka :)

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

Bana daha kısmet olmadı böylesi güzel bir kurabiye denemek..en kısa zamanda denemeliyim bu tarifle..ellerine sağlık cnm..harika olmuş.

sevgilerimle

Feyza Fidan dedi ki...

Ayy harika valla Aybikem, görüntü enfesss, tadıda müthiştir. Ben bir türlü zeytinyağı ile kurabiye yapmaya cesaret edemiyorum, ön yargımı kırıp denemem lazım zeytinyağı ile kurabiye yada kek..
Ellerin dert görmesin güzel arkadaşım benim..
Öptüm seni bol bol...

sunrise dedi ki...

Biz ailecek bayiliyoruz yulafa Aybikecegim valla. Babam biz kucukken yulafli ekmek alirdi da, kapisa kapisa yerdik. Simdi de kahvaltida bile yulaf yiyoruz artik. O kadar faydasini duyup da kayitsiz kalmak olmaz ama di mi?
Kurabiyeler de bir o kadar cekici...

Esradan dedi ki...

slm arkadaşım ellerine sağlık,sevgiler

Esradan dedi ki...

slm arkadaşım ellerine sağlık,sevgiler

Adsız dedi ki...

Sevgili Aybike her zamanki gibi çok güzel kurabiyeler ortaya çıkmış, ellerine sağlık

bir dilim bir tutam dedi ki...

Ayikecim uzun zamandir sana yorum yazamadim...Ama hep ugradim.Acelem oldugu icinde yorum birakmadan geri döndüm.Ama bu güzel kurabiyeler icin bir eline saglik deme geregini duydum.....Sevgiler...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Ayikecim uzun zamandir sana yorum yazamadim...Ama hep ugradim.Acelem oldugu icinde yorum birakmadan geri döndüm.Ama bu güzel kurabiyeler icin bir eline saglik deme geregini duydum.....Sevgiler...

Hülya dedi ki...

Canım,ellerine sağlık........

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Anneler günün kutlu olsun Aybike'ciğim, kızlarınla uzun ve sağlıklı bir ömür diliyorum sana.. Öpüyorum seni, sevgiler :)

Aybike Ceylan dedi ki...

Asli'cigim,
Guzel dileklerine cok tesekkur ediyorum, ben de kutluyor sevgilerimi gonderiyorum.

Hulya'cigim,
Arkadasim, cok tesekkur ediyorum.

Serap'cigim,
Hic onemli degil, cok teskkur ediyorum, sevgilerimi gonderiyorum.

Esra'cigim,
Cok tesekkurler.

Limonlu Kek,
Cok tesekkur ediyorum, sevgiler.

Feyza'cigim,
Cok sagol,hic korkmadan dene zeytinyagini, inan bir fark olmuyor, sevgilerimi gonderiyorum.

Hatice'cigim,
Gercekten oyle, bizde hafta sonu haric hep oat meal yiyiyoruz, sevgiler.

Aybike Ceylan dedi ki...

Ozlem'cigim,
Denersen begenirsin emin ol, sevgiler.

Secil'cigim,
Denersen simdiden kolay gelsin, sevgi ve selamlar.

Sevgili Yemekoloji,
Cok tesekkur ediyorum, sevgiler.

Sevgili Gokche,
Cok hayirli olsun blog hayatin, en kisa zamanda ziyaretine gelecegim, sevgiler.

Sevilay'cigim,
Cok sagol arkadasim.

Emel'cigim,
Cok tesekkur ediyorum, kizlarini opuyorum.

Esra'cigim,
Bende neden kulaklarim cinliyor diyordum:))
Begendiysen ne mutlu bana, kolayliklar diliyorum, sevgiler.

Sevgili 3 Prenses,
Cok tesekkurler.

Asli'cigim,
Gercekten hic beklemedigim kadar guzel oldu ve de hemen bitti, sevgiler.

Ayse'cigim,
Cok tesekkur ediyorum, sevgiler.

Hepimiz dedi ki...

bende pazar kahvaltisi icin bunu denedim ve cok hosumza gitti. senin bahsettigin cranberry osaydi daha guzel olacakti eminim . cok tesekurler aybikecim yulafi bu sekilde de damagimiza tattirdigin icin.:)

Aybike Ceylan dedi ki...

Canim Candan'cigim,

Afiyet, seker olsun. Begendiyseniz ne mutlu bana. Opuyorum hepinizi, sevgiler.

Google
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...