AYBiKE'NiN MUTFAGINDAN: AYVA TATLISI

AYBiKE'NiN MUTFAĞINDAN

Sayfamı ziyaret eden herkese sıcacık ve sevgi dolu bir merhaba. Ziyaretiniz, yorumlariniz ve katkilariniz icin cok tesekkurler.

Aybike

04 Ocak 2008

AYVA TATLISI

Ben meyve tatlilarini daha bir severim. Hele bir de gurbetde olupda, istediginizi istediginiz an bulamayinca daha kiymetli oluyor. Arkadaslarim daha once soylemislerdi, ayva bulduklarini, gecenlerde gorunce hemen aldim ve annemin goz karari tarifi ile yaptim. Harika oldu, o kadar ozlemisim ki, bir cirpida bitiverdi. Gonul ustune kaymak koyup yemegi isterdi ama o an bulamadim, bende ceviz ile susleyip yedim yani yedik:)

Tarifimiz kisaca soyle:

Ayvalar guzelce soyulur ve cekirdekleri cikartilir, cekirdekleri bir yerde bekletilir ki daha sonra tencereye atilsin, ben ekledim ama renk vermedi, sonra derince bir tencereye alinir ayvalar, her birinin ortasina 2 yemek kasigi kadar toz seker konulur, daha tatli sevenler seker miktarini arttirabilirler, tencereye ayrica 2-3 cay bardagi su eklenir. 2-3 adet karanfil eklenir, arzu edilirse bir iki damla kirmizi gida boyasi konur, ben ekledim. Hepsi hazirlandiktan sonra ocakta once kaynayana dek yogun ateste, kaynadiktan sonrada kisik ateste, ayvalarin diriligi gidene dek pisirlir. Daha sonra ocaktan alinan ayvalar bir borcama suyu ile birlikte konur ve 180 C de 1 saat kadar firinlanir. Ustunu arzu ettiginiz sekilde susleyebilirsiniz. Soguduktan sonra servis edilir.

Afiyet olsun.

35 yorum:

sunrise dedi ki...

Kis geldi benim de aklimda ayva tatlisi yapmak. Iyi oldu aklima getirdin Aybikecigim..
Sevgiler

Mutfak Havlusu dedi ki...

ayva tatlısı leziz bir tat lokumun yumuşaklığı ve nefisliği var.
mest olucu anlatışlara geçmiyeyim sonra çok canımız ister aman kalsın gece gece hazır kilonun ayarı kaçmışken:))
ellerine sağlık.
nacizane bir tavsiyem var bizde kızamık şekeriyle yapıyoruz(gıda boyası yerine)oda çok güzel oluyor,belki orda bulamassın ama türkiyeye geldiğinde bir dene derim.

Aybike Ceylan dedi ki...

Hatice'cigim,
Hemen al derim, cok guzel oluyor, birde ozlemisim ki:)
Sevgilerimi yolluyorum.

Sevgili Mutfak havlusu,
Cok tesekkur ederim.
Tabii ki kizamik sekeri daha iyi olur ama buradaki ismini bilmek lazim, ben bir arastirayim, tesekkurler.Sevgilerimi gonderiyorum.

Adsız dedi ki...

günaydın..ayva tatlısı süper..elinize saglık..sevgilerle..

Adsız dedi ki...

ben ayvanın ancak saf halini yiyeblirm böyle lezzetlenmiş baştan çıkaran hallari bana yasakkk
sana afiyet bal şeker olsun bana da sene olur belkii
sevgilerrr

yesim`in sofrasi dedi ki...

Merhaba canim gun sayiyorum habire senin resimleri gordukce aa evet iste bundanda anneme yaptirmaliyim diyorum surekli :-) ptesi Turkiyeye gidiyorum 3 haftaligina senin icinde yer icer gezerim :-) iyi hafta sonlari sevgiler

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Oh yeme de yanında yat türünden bir tatlı olmuş bu Aybike'ciğim. Pek lezzetli görünüyor doğrusu.
Ellerine sağlık...
Sevgiler,

NiNo dedi ki...

ayy nasilda severim ama bizim evde pek yenmediginden 1 kez yapmistim ellerine saglik canim nefis gorunuyor

Serpil dedi ki...

ellerine sağlık aybikecim.Çok güzel görünüyorlar.Hiç denemediğim bir tatlı ama oldukça kolay görüyor, galiba en kısa zamanda denemeliyim:))Sevgiler...

Fato dedi ki...

sevgili Aybike siteni hergün mutlaka ziyaret ediyorum.çok keyif alıyorum.çok beğeniyorum.ayva tatlısını bende çok seviyorum.tabii ki kaymak bu tatlının mezesi,olmadığı zaman benüzerine krem şanti yapıyorum.öylede güzel oluyor.hemde daha hafif
Eşinle güzel kızlarınla gönlünce bir yıl geçirmen dileği ile
İSTANBUL'DAN FATO

Adsız dedi ki...

Bayılırım ayva tatlısına...
Ellerine sağlık:)

Sevgiler

Mine
http://drmine.blogspot.com/

Ayşegül dedi ki...

merhabaa,
tatlı nefis görünüyor. ne zamandır ayvalı bir şeyler ben de yapmak istiyordum hatırladığım iyi oldu :)

bu arada kızlarınıza nice güzel yaşlar ve size de nice mutlu yıllar diliyorum!! maşallaahh :))

sevgiler..

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Aybike nefiss görünüyor ayva tatlın ellerine sağlık :))
Sevgiler...

canan kufer dedi ki...

aybikecigim,
yine ne güzel seyler hazirlamissin ellerine saglik, ayvaya bayilirim...bu vesile ile senin ve ailenin de yeni yili kutlu olsun, tatilden yeni döndüm ancak yazabiliyorum.
sevgiler,
canan

Adsız dedi ki...

merhabalar canım benim güler yüzün hiç solmaz inş.blogunu severek takip ediyorum harika şeyler paylaşıyorsun bizlerle..ist yolun düşerse tanışmak isterim seninle..sevgiyle kal....iyi akşamlar

http://mutfakgunesi.blogcu.com

Unknown dedi ki...

Aybikecim ellerine sağlık bende çok severim ayva tatlısını..

Calimero Mutfakta dedi ki...

Aybikecim ellerine saglik..
guzel bir hafta gecirmeni diliyorum.. sevgilerle..

bir dilim bir tutam dedi ki...

Aybikecigim selamlar,iyi bir hafta gecirmen dilegi ile....

Yaren dedi ki...

Ayva tatlisi harika görünüyor,böyle ayvayi yemek herkese nasip olsun canim:))) ne demek efendim seve seve vallahi.Ellerine saglik canim,iyi bir hafta diliyorum.

Damak Tadı dedi ki...

Aybike'ciğim,
Ellerine sağlık canım ayva tatlın çok nefis görünüyor..))

Bende tahinli kurabiyelerini sayfama ekledim.Tadına bakan misafirlerimizin hepsi çok beğendiler ve tarifini istediler..Bir kez daha sana buradan teşekküer etmek istedim canım benim..

Güzel bir hafta diliyorum..Sevgiler

sevdamavisi dedi ki...

Aybikeciğim,
ellerine sağlık çok güzel olmuş tatlın. ben de denedim çok hafif ve lezzetli oluyor ama rengi sarı kaldı. gıda boyası aklıma gelmemişti. sevgiler canım.

hatice dedi ki...

Aybike'ciğim, kışın ennn nefis tatlılarından biri daha, çok güzel gözüküyor ellerine sağlık, güzel bir hafta diliyorum..sevgiler...

Selcen Şenocak dedi ki...

Harika görünüyor canım ellerine sağlık bende meyve tatlılarını ok severim.
Sevgiler...

meleginmarifetleri dedi ki...

ayyy aybikecim ellerine sağlık bende bayılırım ayva tatlısına harika tabiiki kaymakla daha güzel olurdu ama olsun.
Seni denizliye bekliyorum mutlaka bayy

Tijen dedi ki...

Sevilmez mi hiç meyveli tatlılar Aybike'ciğim! Ben de aynı şeyi düşünüyorum. Bayılırım! Ellerine sağlık.

Hesna dedi ki...

Aybikeciğim meyveli tatlıları bende çok severim çok güzel olmuşlar eline sağlık.

Neslihan dedi ki...

Aybikecim ayva tatlısı deyince akan sular duruyor ben açıkcası kabak tatlısından daha çok seviyorum ama uzun süredir ne yaptım ne de yedim, ellerine sağlık
İyi haftalar ve sevgiler

Adsız dedi ki...

Aybike ciğim senin bu yazına yorum yazmıştım ama yayınlanmamış...

Cafe Gusto dedi ki...

Ayva tatlısına da reçeline de bayılırım.Ellerine sağlık.sevgiler...

Adsız dedi ki...

Uzakta ve geçmişte kalan her şey tatlı geliyor de mi; çocukluğumuz gibi...

Hiç yemediğim bir tatlı, yermiyim de bilmiyorum!

Afiyet olsun!

**http://www.degirmenlerekarsi.com/ (bu adrese taşındım)

MUTFAKISTAN dedi ki...

canim afiyet olsun cok guzel olmus

Özlem dedi ki...

Aybike' ciğim ben de senin gibi meyveli tatlıları pek severim. Hem hafif hem lezzetli.

Ellerine sağlık, sevgiler.

Adsız dedi ki...

dostum,
bende bu tatlinin sevdalisiyim. seninkini de uzerinde kaymak varmis gibi hayal edip oyle yedim:))). bir lezzet akisi damagimdan, mideme inerken, beynime de central markete gime sinyali verdi. ben onlari gecen hafta niye gorupte almadimki bugun sadece hayal etmekle kalmaz, yapar bir guzel de yerdim. ellerine saglik.

Adsız dedi ki...

tatlınız çok güzel görünüyor. ellerinize sağlık. afiyet olsun.

Aybike Ceylan dedi ki...

Canim arkadaslarim,

Hemen yorumlara cevap yazamayinca ipin ucu kaciveriyor, bir turlu yazamiyorum kusura bakmayin.

Her birinize cok ama cok tesekkurler, selam ve sevgiler.

Google
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...