AYBiKE'NiN MUTFAGINDAN: SOYA SOSLU PILAV VE PESTOLU KARIDES

AYBiKE'NiN MUTFAĞINDAN

Sayfamı ziyaret eden herkese sıcacık ve sevgi dolu bir merhaba. Ziyaretiniz, yorumlariniz ve katkilariniz icin cok tesekkurler.

Aybike

12 Aralık 2007

SOYA SOSLU PILAV VE PESTOLU KARIDES

Esimin mutfaga cok meraki vardir, bu karides onun arsivinden. Pesto sosunuz hazirsa, yapmasi cok kolay. Nasilmi?, soyle ki:

Tavada zeytinyagi kizdirilir, bir kac dis sarimsak kucuk kucuk dogranarak yaga eklenir, biraz salca konur. Bir kac kasik pesto sosu ilave edilir. Daha sonra karidesler eklenir ve 6-7 dakika tavada cevrilir. Daha sonra da afiyet ile yenir.

Bu arada televizyondan ogrendigim Pesto tarifimizde ilgilenenler icin asagidaki sekilde:

  • 3/4 cup taze nane

  • 1/2 cup taze feslegen

  • 1/4 cup , yagsiz tavada kavrulmus dolma fistigi

  • 2-3 dis sarimsak

  • 1/4 cup zeytinyagi

  • 2 yemek kasigi parmesan peyniri

  • tuz ve karabiber

Butun malzemeler iyice karistirilip, macun gibi olana dek rondodan gecirilir. Daha sonra, makarnalarda, deniz urunlerinde ve sandviclerde afiyetle kullanilir. Burada cok yaygin bir sekilde kullaniliyor ve hazir olarakda satiliyor. Degisiklik isterseniz bir deneyin derim, afiyet olsun.

SOYA SOSLU PILAV

  • 6 corba kasigi zeytinyagi
  • 1 su bardagi pirinc
  • 2 su bardagi et suyu veya su
  • 1 adet kirmizi biber
  • 1 adet sari biber
  • 1 kucuk paket mantar
  • 1 kucuk kuru sogan
  • ½ turk kahvesi fincani soya sosu
  • karabiber

    Oncelikle pilavi hazirlayalim. Yikanan pirincleri 2 yemek kasigi kadar kizdirilmis zeytinyaginda biraz kavurun ve daha sonra 2 subardagi su ilave ederek, once kaynayana dek harli ateste, kaynadiktan sonrada kisik ateste suyunu cekene dek pisirin.

    Baska bir tavada 4 yemek kasigi zeytinyaginda, once kup kup dogranmis sogani oldurun, Daha sonra biberleri ekleyip soteleyin, yikanip, ufak ufak dogranan mantarlari ilave edin, soyle bir cevirin, karabiberi ve soya sosunu ekleyin, 1-2 dakika daha pisirin ve onceden hazirlanan pilava, soya soslu malzemeyi ekleyip, guzelce karistirin. Afiyet

46 yorum:

ozlemhan dedi ki...

Canım benim bende çok severim karidesi hımmm harika olmuştur ellerine sağlık

NiNo dedi ki...

oyoyoyoyyyyyyyyyy ya ben hic cesaret edemiyorum su karidese :( beceremem diye ama bole goruncede pek bi can cekiyo ya ellerine saglik sekerrrrrrrrrrrrr

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Mmmm nefis görünüyorlar Aybike
Çok şanslısın ;))
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

hmmmm menu harikaaa
ellerine saglik canimcim
sevgiler

www.yenitadlar.blogcu.com

Disalce dedi ki...

sos tarifin çok güzel...teşekkürler canım...

karides hiç yemedim...yiyebilirmiyim bilmiyorum...alışkanlık meselesi sanırım...

öptüm canım....

Yaren dedi ki...

Aybikecim harika görünüyor.Hemde cok pratik.Artik evde karar aldik her hafta balik yicez,beyni yaslandirmiyormus,cocuk gelisimi velan...bunlar bildik seyler ama cidiye alinmasi gerekiyordu,bizde ciddiye aldik artik:)Ellerine saglik canim.Sevgilerle iyi günler.

anneminkizıyim dedi ki...

Günaydin canim, esinin ve senin ellerinize saglik harika bi yemek olmus, pilavin ve pestonun tarifini yanima not ettim, denemek isterim, sevgi ile kalin....

inci dedi ki...

Canım Aybikem,bakıyorum bu ara blog manşetten düşmüyorsun:))ama bunda eşinin de katkısı çok galiba:))ikinizin de ellerine sağlık.....nefis şeyler hazırlamış eşin.....

Adsız dedi ki...

Merhaba,

Ellerinize sağlık herşey birbirinden güzel özellikle pestolu karidese bayıldım. Bana da beklerim.

Özlem'den Sevgiler...

kedi dedi ki...

Aybikecim,ben pilavda çeşit severken eşim sade pilavdan başka yemiyordu.Annesi gibi şehriyesiz bembeyaz tereyağlı pilav istiyordu.Oysa bende pirinci çeşitlendirmeyi çok severim.Havuçlu,soğanlı,kuşbaşı etli bi tarifim vardır ki herkes yediğinde sayıklar.Şükür eşimi alıştırdım.Hâla annesi bakar şaşırarak"oğlum ben yapınca yemiyorsun ama biyo karmakarışık pilav yapıyor sesin çıkmıyor"

Ahh kayınvalide ah,aşk diye bişey var dimi?
Sen sadece annesisin ben eşi ve herşeyiyim:)

En kısa zamanda deneyeceğim.Çok sağol güzel arkadaşım benim.

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Aybıke'ciğim ellerine sağlık .Optum canım..

Adsız dedi ki...

Karadise bayılırım..)) sosun tarifini aldım birde öyle deneyecegim..:))
Ellerinize sağlık...

nur ayday dedi ki...

Aybike'ciğim dün senin kıymalı poğaçanı yaptım . muhteşem oldu . hamuru çok güzel yumuşacık. Dün aynı zamanda kayınvalide tahinli kurabiye tarifini de prt aldım. ama karideslerde çok güzel görünüyor. Cem karidesi çok sever.
Geçen günü Nil ve sınıfı okul ile alışveriş merkezine gittiler . Matematik performans ödevinin konusu alış-veriş ve paramızı tanımak. Bazı şeyler almış bir sürü abur cubur ve 1 kavanoz barilla'nın pesto sosu. ' Bakın bu sosun kıymetini bilin cam kavanozda bir şey almak yasaktı öğretmenimi zor ikna ettim ' diyerek elime verdi sosu. Bak şimdi işe yarayacak işte ...
sevgiler
bu arada diktiklerimden beğendiğin olursa söyle hemen postalarım sana yanına sevgimi de ekleyerek :))

HULYA dedi ki...

Canım Aybike'ciğim,
Soya sosunu bir çok yerde kullanmama rağmen pilavda hiç denememiştim.Pesto sosunu ise sadece makarnada denemiştim şimdiye kadar.Eminim ikisi de çok nefis olmuştur.ellerine sağlık canım arkadaşım.Çok öptüm

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Aybike'cim, burda sen tam benim en sevdigim mamalari hazirlamissin, hersey harika olmus. Pilav ve karidesler cok iyi bir ikili olusturmuslar, lezzetlerini resimden anlayabiliyorum zaten, ellerine saglik diyorum.

Selam ve sevgilerimle..

ebrulitatlar dedi ki...

Aybike'cim öyle iştah açıcı görünüyorlarki. Nefis. Ellerinize sağlık. Sevgiler, iyi hafta sonları..

Adsız dedi ki...

Lokumum aybikem,

ben karidesi pek severim. Pesto sosuyla hiç denemedim. Mutlaka deneyeceğim. Eşinizin ellerine sağlık.

Bu sırada soya sosunu etde çok kullanıyorum ama pilavda hiç denemedim. Denemeli. Bu iki yemekte tam benlik olmuş :))

sıcacık sevgiler..
www.misssgibi.com

sunrise dedi ki...

Benim de yazin bahcemdeki taze feslegenlerden yaptigim bir pesto sosum var buzlukta ama bir makarna gununu bekliyordum. Belki karidesli de denerim, iyi fikir verdin Aybikecegim..

Tijen dedi ki...

Aybike'ciğim,
Fatma'ya ileteceğim tebriklerini. Dostlardan güzel eserler çıktığında çok seviniyorum. Eşine de sana da ellerinize sağlık diyorum tabii ayrıca, bu güzel tarifler için.

meleginmarifetleri dedi ki...

Aybikecim karides o kadar güzel görünüyorki anlatamam ofof çok güzel eşinin ellerine sağlık diyeyim ne diyelimki başka sizede afyet olsun sevgilerimle bayyy öpüyorum canım benim

hatice dedi ki...

Aybike'ciğim karides ve sos harika, pilavsa muhteşem, bu pilava bizimkiler bayılacak, bayrama denemeliyim, .canım ellerine sağlık..sevgiler...

yesim`in sofrasi dedi ki...

hmmm en sevdigim sey karidess pestoylada nefis olur afiyet olsunnnn

Selin dedi ki...

Canım benim,
Ben deniz mahsullerine bayılırım. Pesto sosun da çok lezzetli görünüyor. En kısa zamanda denemek istiyorum. Yalnız şu cup ve bizim ölçüleri hep karıştırıyorum be canım :(( Bizim ölçülere göre çevirip tekrar miktarları verebilirsen çok sevinirim. Ellerine sağlık. Sevgilerimle...

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

iki tarifde harikaa ellerine sağlık canım iyi geceler öpt...

daimamutfak dedi ki...

Ellerinize sa�l�k .afiyet olcun aybikeci�im..

daimamutfak dedi ki...

Aybikeci�im bazen bloguna mesaj atam�yorum.neden? bilmem. u�rast�m sonunda oldu ama bazende insan�n u�ra�maya zaman� olmuyor de�ilmi? sorun benim bilgisayarda galiba...haberin olsun hep akl�mdas�n bil..sevgiler can�m..

Adsız dedi ki...

ellerine saglik
balik urunlerini çok severim
tarifiniz de çok guzel
sevgiler

Leziz Tarifler dedi ki...

Aybike tatlım, muhteşemsizniz maşallah. Allah ağzınızın tadını bozmasın. Senin de eşinin de ellerine sağlık. her 2 tarifte sanki tam bana göre. Sevgiler, iyi hafta sonları canım.

Baharcicegi dedi ki...

karidesi bir türlü yiyemedim,baligi cok sevmemem ragmen karidese gelince olmuyor,görüntü nefis eminim tai cok lezzetli olmustur elinize saglik canim.

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Aybike'ciğim - Ne kadar lezzetli görünüyorlar. Ellerine sağlık.
Kocaman sevgiler,

Hülya YILMAZ dedi ki...

nefisssss...

Damak Tadı dedi ki...

Karides asla hayır diyemediğim lezzetler arasında gelir.Sende çok nefis yapmışsın tatlım,ellerine sağlık.Ayrıca pilavla da çok uyumlu ikili oluşturmuşlar canım.
Ellerine sağlık canım Aybike'm..

Sevgilerle

nilay dedi ki...

Aybike'cim ;
çok sevdiğim lezzetler hepsi...ellerine sağlık arkadaşım :) pilavı soya soslu düşünmemiştim hiç ,güzel olmalı...denemek isterim

sevgilerimle

Mine dedi ki...

Aybike'ciğim, ne güzel yemekler yapıyorsun. Ellerine sağlık.
Valla benim gibi üşengeç birini de heveslendirmeyi başardın:)

Sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Aybikecim ben de cok sevenler arasindayim karidesi ellerine saglik.

MUTFAKISTAN dedi ki...

aybikecim neler eklemissin ellerine saglik nefis olmus hersey ,karideside cok severim.Sana ugrayamadim bu ara cunku kizim geldi arada dolasiyorum sayfalari sevgiler canimiyi bayramlar

canan kufer dedi ki...

aybikecigim,

harika bir tarif, ellerinize saglik. bende/bizde karidesi cok seviyoruz ara sira kavurup salata üzerinde de nefis oluyor.

sevgiler,
canan

Selcen Şenocak dedi ki...

Aybike'ciğim tarifler süper ellerine sağlık nefis görünüyorlar.

Bayramınızı en içten dileklerimle kutlarım daha nice güzel bayramlara canım sevgiler...

daimamutfak dedi ki...

Benim tatlı arkadaşım bayram tatlısı koymuştur bloguna şimdi dedim ama galiba ben acele ettim..
Yaparsın mutlak..iyi bayramlar..sevgilerle..kızları öptüm..

GANNE dedi ki...

Aybikeciğim,
bayramınız mübarek olsun.
Sevdiklerinizle beraber nice bayramlara inşallah.
Sevgiler..

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

İyi ve her şeyin istediğinden de daha güzel olacağı harika bir bayram diliyorum.
Sevgiler…

Selin dedi ki...

Aybikecim, Canım arkadaşım,
Bayramını kutluyor, sevgilerimi gönderiyorum canım. Sevgiyle kal...

Adsız dedi ki...

Nedense ben balık ve midye hariç deniz ürünlerini hiç sevemedim.AMa sevenlere de hep gıpta ettim. Onun da raconu, keyfi başka...Senin de sunumun çok güzel olmuş, ellerine sağlık...İyi bayramlar...

Damak Tadı dedi ki...

Aybike'ciğim,

Senin ve ailenin Kurban Bayramınızı en içten dileklerimle tutlar,sağlıklı,mutlu ve huzurlu bir bayram geçirmenizi temenni ederim.
Kocaman öpüyorum seni canım..

Sevgilerle

Unknown dedi ki...

aybikem, canım, küskünlerin barıştığı, sevenlerin bir araya geldiği, rahmet ve şefkat dolu günlerin en değerlilerinden olan kurban bayramın kutlu olsun... Ailen ve sevdiklerinle daha nice bereketli, sağlıklı ve huzurlu bayramlar dilerim…

Aybike Ceylan dedi ki...

Benim canim arkadaslarim,

Her birinizin bayramini kutluyorum, daha nice guzel ve saglikli bayramlara hep birlikte diyorum.

Guzel yorumlariniza cok yogun oldugum icin cevap yazamadim kusuruma bakmayin.

Sevgilerimi gonderiyor, herbirnizi kucakliyorum.

Google
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...