AYBiKE'NiN MUTFAGINDAN: ARKADASIMDA BES CAYI

AYBiKE'NiN MUTFAĞINDAN

Sayfamı ziyaret eden herkese sıcacık ve sevgi dolu bir merhaba. Ziyaretiniz, yorumlariniz ve katkilariniz icin cok tesekkurler.

Aybike

29 Mart 2007

ARKADASIMDA BES CAYI

Gurbetde olunca, dostluklar ve arkadasliklar daha bir baska oluyor. Arkadasin, ailenden biriymis gibi, kardesin, anan, bacin gibi oluyor. Kimi zaman birlikte guldugun, kimi zaman ise, basini koyup agladigin bir omuz oluyor. Iste “ Gokcen” o arkadaslarimdan biri.

Arada toplanip, birlikte birseyler yeyip icmekten, oturup sohbet etmekten zevk aliyoruz. Iste gene o zevkli gecen gunlerimizden biri. Kucucuk bebegi olmasina ragmen usenmeden hazirladigi leziz tadlari sizlerle paylasmak istedim. Kek ve borek tariflerine arsivden ulasabilirsiniz. Kek icinde kakao yoktu, kuru kayisi vardi. Diger tarifler ayni.

Soframizda neler vardi neler, bir kus sutu eksikti desek yeri var.

  • Anneanne Kurabiyesi,
  • Simit,
  • Pogaca,
  • Borek,
  • Kek,
  • Tavuk salatasi,
  • ve en onemlisi BAKLAVA,
  • Kisir

Tariflere gelince ise, sahibinin yorumuyla asagidaki gibi:

Pogaca

Malzemeler:----

  • Alabildigince un
  • 1 su bardagi yogurt
  • 1 cay bardagi sivi yag
  • 1 paket kabartma tozu
  • bir tutam tuz

Peynirli ic: Peynir + Maydanoz

Kiymali ic: Kiyma + Sogan+ Maydonoz+ Tuz ve Karabiber

Patatesli ic:Patates+ Karabiber ya da kirmizi biber

Yapilisi:-----

Butun malzemeler karistirilir. Hamur kulak memesi kivamina gelecek sekilde yogrulur. Icine istege gore peynirli, kiymali ya da patatesli ic konur. Pogaca sekli verdikten sonra uzerine yumurta sarisi surulur. Istege bagli olarak corek otu ya da susam serpilir. Ustu kizarincaya kadar kizgin firinda pisirilir.

Mayonezli Tavuk Salatası

Malzemeler:------

  • 1 adet haşlanmış tavuk göğsü
  • 2 adet havuç
  • 1 adet salatalık
  • 2-3 dal taze soğan
  • 2 adet sivribiber
  • 2 diş sarımsak
  • 1-2 kaşık yoğurt
  • 1 kase mayonez
  • 1/2 demet dereotu
  • tuz,karabiber,pulbiber

Hazırlanması:-----

Haşlanmış tavuk göğsünü derisinden ayırarak iyice didikleyin. Tuz ve baharatlarla karıştırın. Diğer tarafta bütün sebzeleri yıkayıp ayıklayarak mercimek büyüklüğünde dilimleyin. Salatalığın sadece kabuğunu kalınca soyarak kullanın. (Doğrarken zorlanırsanız kısa süreli robottan geçirebilirsiniz ama fazla ezmeyin). Hepsini karıştırıp 1 çay bardağı kadarını ayırın. Kalanı tavukla karıştırın. Mayonezle yoğurdu çırpın. Karışımı tavuk ve sebzelerle birleştirip iyice hallolmalarını sağlayın. Bunu bir tabağa yayın.Üzerini ayırdığınız sebze karışımı ile süsleyin.

Tuzlu Simit

Malzemeler:-----

  • 2 adet yumurta
  • 1/2 paket margarin
  • 1 cay bardagi aycicek yagi
  • 1/2 cay bardagi sirke
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatli kasigi tuz
  • Aldigi kadar un
Uzeri icin, 2 yemek kasigi susam,2 yemek kasigi corekotu

Yapilisi: ----

Yumurtalardan birinin beyazini ayri bir kaseye ayiriniz. Margarini oda sicakliginda bekletip, yumusatiniz. Derin bir kase içerisine az bir un koyup, yumusamis margarini , ayçiçek yagini, sirkeyi, tuzu ve kabartma tozunu koyup karistiriniz.Hamur kivamina gelinceye kadar un ilave edip, yogurunuz.Yogrulmus hamuru 5 dakika dinlendiriniz. Hamurdan ceviz büyüklügünde parçalar koparip, yogurunuz. Avuç içi ile veya tezgah üzerinde yuvarlayarak serit seklinde acıp, her iki ucunu birlestiriniz. (simit gibi) Yayvan bir tabakta susam ve çörek otunu karistiriniz. Halka seklindeki hamurlarin bir tarafini önce yumurta beyazina daha sonra susam-çörek otu karisimina bulayip, yaglanmis tepsiye diziniz.Önceden 185 derecede isittiginiz firinda 30-35 dakika pisiriniz.

Anneanne Kurabiyesi

Malzemeler:-----

  • 250 gr yumusak margarin
  • 1 su bardagi yogurt
  • 1,5 su bardagi toz seker
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 yumurta

Yapilisi:-------

Butun malzemeleri karistirin. Azar azar un ekleyin. bu arada hamuru devamlı yoğurun. Bana 5,5-6 su bardağı kadar un yeterli oldu ama yumuşak hamur kıvamını tam tutturmak biraz zahmetli olduğu için unu aralıklarla eklemeyi ihmal etmeyin. Yumuşak hamur kıvamını yakalayınca hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparın ve elinizle simit yapacakmış gibi uzun çubuk şekli verin. Cubuğun bir ucunu hafifçe kıvırın, diğer ucunu bunun etrafına dolayın. Yağlanmış tepsiye dizip üzerlerine yumurta sarısı sürün ve toz şeker serpin. Onceden ısıtılmiş 200C kızgın fırında kurabiyelerin üzerleri kızarana kadar pişirin.

BAKLAVA

  • 1 kutu filo dough, (bir kutudan iki rulo cikmaktadir.)
  • 3-4 cubuk tuzsuz tereyagi, tanesi yaklasik 114 gram
  • Bolca ceviz ici

SERBET:------

  • 3 su bardagi su
  • 3 su bardagi seker
  • ½ limon suyu

Serbet malzemeleri ile serbet hazirlanir sadece limon suyu, serbet kaynadiktan sonra dokulur ve sogumaya birakilir.

Tereyag eritilip, biraz sogutulur. Yag biraz soguduktan sonra, baklava yapailacak borcamin dip kismina biraz tereyagi surulur. Ardindan hamur yapraklari tek tek yerlestirilir ve her bir araya da tereyagi surulur. Birinci rulo bitene dek islem surer ve birinci rulo bitince araya bolca ceviz kirigi dokulur. Sonra ikinci ruloya gecilir ve onun icinde ayni islemler yapilir. En ust kisminada biraz yag surulur, baklava dilimlere kesilir ve yaklasik 170 C’de ustu kizarana dek pisirlir.

Firindan cikan sicak baklavanin uzerine, sogumus serbet dokulur. Ve eger bekleyebilirseniz, soguduktan sonra servis edilir.

Afiyet olsun, bal kaymak tutsun.Ama kilo olmasin, nasil olacaksa?

31 yorum:

ebrulitatlar dedi ki...

Aybike'cim sevilen arkadaşlarla içilen çayların keyfi hiçbirşeyde yok gibi, masadaki herşey çok güzel, arkadaşının ellerine sağlık sizlerede afiyet şeker olsun, iyi kandiller, sevgiler..

Özlem dedi ki...

Aybike' ciğim sofranız harika gözüküyor. Arkadasının ellerine senin kalemine sağlık .

Bu arada kandilin de kutlu olsun.

Sevgiler.

HULYA dedi ki...

Aybike'cim,
bu ne güzel bir ziyafet böyle!Arkadaşın da senin kadar marifetliymiş valla.Resim gibi bir sofra hazırlamış .Sen de bu güzel menüyü bizlerle paylaşmışsın.Canım benim arkadaşının da senin de ellerinize sağlık.Kendine çok çok iyi bak.Öpüyorum canım arkadaşım

Adsız dedi ki...

Aybikeciğim, ne güzel bir masa. Arkadaşının ellerine sağlık. Gurbette dost bulabildiysen ne mutlu sana. Benim burada ''işte bu benim dostum'' diyebileceğim kimse yok. Sadece sıradan arkadaşlıklar var, ara sıra görüşebilecek. Gurbetten gurbete sevgiler canım.

Hülya dedi ki...

Biz burada,sen orada arkadaşlarınla...Çok keyifli geçtiğine eminim Aybike'ciğim.Sevgiler...
Kandilin mübarek olsun...

tatli-tuzlu dedi ki...

Merhaba Aybike hanim ziyaretiniz ve yorumunuz icin cok tesekkür ederim.Mevlid kandiliniz mübarek olsun,sevdiklerinizle güzel bir hafta sonu gecirmenizi diliyorum.Sevgiler behiye

Not:Yine beklerim........

munevver dedi ki...

Aybike,merhaba!Afiyet olsun Güzel bir gün geçirmişsiniz.Biraz gecikmişim ama,yıldönümünüz kutlu olsun.Mutluluğunuz hep sürsün.
Mevlid Kandili de kutlu,dualarınız kabul olsun.
Sevgiyle,Nane Limon

Adsız dedi ki...

Merhabalar canım...Arkadaşın Gökçen'in ellerine sağlık...İstanbul'dan selamlarımı yolluyorum ona...


Mevlud kandilin hayırlı olsun diliyorum...Peygamber efendimiz'in şefaatine nail olabiliriz inş....

Selam ve sevgilerimle...

Damak Tadı dedi ki...

Aybike'ciğim,senin ve ailenin kandilini kutluyorum..

Masanız muhteşem gözüküyor afiyetler olsun,yapanların ellerine sağlık tatlım..

Gurbette bu tür dostluklar ve arkadaşlıklar çok güzeldir..Allah dostluklarınızı daim etsin..

Güzel bir hafta sonu diliyorum..Sevgilerimle..

Bir Derin Masalı dedi ki...

Süper görünüyor hepsi...Afiyet olsun...Aman kilolara dikkat :) Hayırlı kandiller bu arada:)

*Ra dedi ki...

Aybikeciğim, valla çok şanslısın canım. ne kadar güzel bir arkadaşın varmış. Gelsem bana da yapar mı ki?
Hepsi de ayrı güzel. Ellerine sağlık arkadaşının.
Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Merhaba Aybikecim masa ve menü harika görünüyor hazırlayanların elelrine sağlık sizlerede afiyet bal şeker olmuş :) kandilini kutluyorum canım sevgilerimi gönderiyorum.

sevdamavisi dedi ki...

Aybikeciğim,
Arkadaşlarla aynı sofrada sohbetler eşliğinde yemek yemek gibisi var mı. Ben de herkesi toplayıp her defasında farklı yiyecekler sunardım onlara. birden o günleri özledim senin sofranı görünce. Tadını çıkarmışsınızdır eminim. Tavuk salatasını da çok severim. ellerinize sağlık. sevgiyle kal canım..

Adsız dedi ki...

merabalar sitenizi yeni gordum bayildim bende amerikada yasiyorum birbucuk yildir bu yufkayi hangi marketlerde bulabilirim daha once meat farm path mark ve stop &shop a baktim bulamadim iyi gunler

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Arkadaslarim,

Hepinize ayri ayri yazmak isterdim, kusuruma bakmayin. Guzel sozleriniz ve yorumlariniz icin cok tesekkur ederim Hepinize iyi hafta sonlari, iyi kandiller.

Filiz merhaba,
Hosgeldin, sayfana gelmeye calistim ama acilmadi. Amerika'nin neresindesiniz? Bu yufkalar her yerde var, Target, Walmart, bizim burada HEB marketler var orada da var. Sogutucu bolumlerinde bulabilirsin. Gorusmek uzere, sevgiler

ev perisi;) dedi ki...

Bakiler sevgiler adına nice dilekler vardır. Ölümü bile ayırır saymayan gönüller vardır. Mesafeler araya set çekmişse ne çıkar, dualarda birleşen gönüller vardır. Hayırlı kandiller..

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Ev perisi,
Ne guzel yazmissiniz, tesekkurler. Iyi kandiller, iyi hafta sonlari

aslı dedi ki...

aybikecim eminim çok güzel bir gün geçirmişsiniz ne güzel olmuş menüde harikaymış,ellerine sağlık arkadaşınında..iyi hafta sonları....

Tuba dedi ki...

Aybike'cigim, dostlugunuz bozulmaz insallah, daha nice guzel sofralari afiyetle paylasirsiniz insallah. Kandilin mubarek olsun canim, sevgilerle,

Aybike Ceylan dedi ki...

Asli'cigim, Tuba'cigim,

Cok tesekkurler, iyi hafta sonlari. Sevgiler

Açalya dedi ki...

Oooo ziyafete bak! afiyet olun valla...cok sanslisin Aybike'cigim. Tarifler icin de arkadasina tesekkurler, ellerine saglik onun da.
Bu arada Samanyolu (Asli)'nin blogundaki yorumunu okudum, gerci oraya da yazdim da, gormezsin diye yazayim dedim...Asya marketlerindeki sebze reyonlarinda karniyariklik patlican gorursun mutlaka. Ben onlarla yapiyorum, arada uzunlari oluyor ama tam boyutlarda bulmak gayet kolay aralarinda. Bir de whole food yada organik marketlerde italyan patlicani diye ayni bizim patlicanlardan bulabilirsin. Olmadi bahcen varsa bahcende yetistir...gecen sene ben Virginia Beach'te otururken arka bahcemizde bir suru sebze yetistirmistim.

Aybike Ceylan dedi ki...

Acalya'cigim,

Sagol aydinlattigin icin. Mutlaka bakacagim, burada whole foods marketleri var, oraya bakmali oncelikle.

Bahcemiz de var ama daha 8-9 aydir oturuyoruz, daha sebze isine girisemedik, ancak cicek, agac vs. ile ugrasabildik. Turkiye donusu birseyler ekmegi planliyoruz.

Iyi hafta sonlari ve sevgiler.

Hulya dedi ki...

gurbette basini koyucak bir omuz,bir artkadas buldunmu sirtin yere gelmez,cay kahve bahane,ne guzel,ellerine saglik gokcenin,sevgiler

Adsız dedi ki...

Canım Aybikem, türk lokumum,

çok haklısın gurbet bambaşka bir durum.. Ne şanslısın ki böyle güzel dostların var hayatım..

ARkadaşının ellerine sağlık...

Sana sımmmsıcak sevgiler...

Aybike Ceylan dedi ki...

Hulya'cim,
Gercekten soyledigin gibi, bir tane olsun ama dost olsun degil mi? Sevgiler.

Zerrin'im misss'im,
Cok tesekkur ederim, evet dedigim gibi, tek olsun dost olsun diyorum ama artik sizlerde varsiniz ne guzel. Insan can atiyor bir an once acip notlari okumak icin. Cok sevgiler gonderiyorum.

Adsız dedi ki...

Merhaba Lokum Aybike,
Canım sofradakilerden çok yazdıklarına bakakaldım...
Ailemiz yanımızda olmadığı için burada arkadaşlardan başka kimsemiz yok ki. Acı tatlı anları hep onlarla paylaşıyoruz.
Aybike'cim senin yorumun üstüne gelip teşekkür etme fırsatım olmadı..Depresif halime yazdığın moral dolu yorum için teşekkürler.:) Satırlara sığmamış yazmak istediklerin. Çok hoşuma gitti desteğin. Kimimizde güneydeyiz, desteğine ihtiyacım olduğunda benim kafama bir esermiş kendimi senin yanında bulurmuşum. Haritaya baktım, zor uzak değil gibi..Ama keşke yakın olsa...:))
Sofrada emeği geçen güzel arkadaşının da eline sağlık..Allah muhabbetinizi artırsın..
Geçmiş kandilin hayırlı olsun..
sevgilerle

Aybike Ceylan dedi ki...

Yaman Aysem,
Nasil sevirim eger gelirsen, gercekten ikimiz de guneydeyiz. Canin isteyince atla gel, misafir etmekten gurur duyarim. Sana buralari gezdirim, ne hos olur. Bekliyorum bak, tamam mi? Bende kutluyorum gecmis kandilini, sevgilerimi gonderiyorum.Ihtiyacin oldugu an haber ver tamam mi?Opuyorum seni.

Adsız dedi ki...

Lokum Aybikem,
davetin için teşekkürler canım, öğrendim de Texas'ın başkentindeymişsin. Keşke eşimin konferansı falan olsa sizin oralarda..:))hemencik gelsek, bana kalsa bugün atlar gelirim canım inşallah belki okullar kapanınca..Canım bende beklerim yaza, miamiye disney'e gideriz.. he he! :)) Güzel olmaz mı canımm harika olur..

1 nisan şakası kekimi beğenmene çok sevindim canım.:) Yanık yanık yiyecen öyle mi? Canımsın, tabi benden her zaman güzel tarifler beklediğin için bu 1 nisan şakasına da kandın değil mi? :)
öptm sevgilerle

Tijen dedi ki...

oooh harikasınız vallahi Aybike. Ne eğlenceli oluyordur değil mi? İyi ediyorsunuz, uzaklarda dostlar, dostluklar daha bir önem kazanıyor. Afiyet olsun.
Tijen

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Tijen,

Gercekten oyle, uzaktayken daha da onemli dediginiz gibi. Iyi pazarlar diliyorum ve sevgilerimi yolluyorum.

Adsız dedi ki...

ben geldim aybike

çok özledim bu alemi dediğin gi insan merak içinde bekliyor mesajları güzel selamlar için ziyaretler için çok teşekkür
artık yeni yerimdeyim bakalım bu sisteme alışabilecekmiyim şu kategorileri nasıl açtınız bir keşfetsem şahane olacak ama yavaş yavaş
sevgiler iştah kabartan tatlar sana ve dostlarına selam

Google
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...