AYBiKE'NiN MUTFAGINDAN: GERI DONUS, BLOGUMUN 9. YASI VE DOGUMGUNLERI, KOLAY PASTALAR VE BEYIN SALATASI

AYBiKE'NiN MUTFAĞINDAN

Sayfamı ziyaret eden herkese sıcacık ve sevgi dolu bir merhaba. Ziyaretiniz, yorumlariniz ve katkilariniz icin cok tesekkurler.

Aybike

24 Ocak 2016

GERI DONUS, BLOGUMUN 9. YASI VE DOGUMGUNLERI, KOLAY PASTALAR VE BEYIN SALATASI





Hic bu kadar ara olmamisti biliyorum, ama araya bir dolu tatli sey girince' istemeden de olsa ihmal edilen oluyor blog :)

Inanilir gibi degil, 9 yil once blogumu actigimdan bu yana, 9 yil gecmesi gercekten inanilir gibi degil, nicelerine, daha cok yenilemek kosuluiyla diyelim.

Kizlarimin 15. yaslari, esimin dogumgunu, annemin dogumgunu, 23. evlilik yildonumumuzun kutlamalari, seyahat  derken, zaman gecmis gitmis. Kendimi afettiurmek icin, 3 tarifle geri dondum araniza tekrar.

Ilk ve son tarifimizin kremalari ayni, taban ve ust kisimlari farkli. Kayinvalidmden ve gorumcemden, yani kardesimden :) ogredndigim, hem guzel, hem pratik ve bir o kadar da leziz tarif, soyleki:


KOLAY PASTA 1



  •  1 paket kedi dili
  • islatmak icin sut ve nescafe karisimi
  • 1 lt.sut
  • 1.5 su bardagi un
  • 1 su bardagi toiz seker
  • 2  yemek kasigi dolu dolu nisasta
  • 2 yemek kasigi tereyagi
  • 1 tatli kasigi vanilya ozu
  • 1 yumurta
  • arzu ettiginiz bir meyva ve jolesi




Borcama, sut nescafe karisimi ile islatilip yumsamis olan kedi dilleri dizilir, onlar yumsarken, tereyagi haric muhallebi mazemeleri bir tencereye konur ve bir cirpici ile surekli karistirilarak kaynatilir, kaynadiktan sonra tereyagi eklenir, karistirilir ve yumsamis olan kedi dillerinin uzerine duzgunce dokulur.


Krema soguduktan sonra arzu ettiginiz meyva dilimleri dizilir, jole hazirlanir, ve yavasca meyvalarin uzerine dokulup, dinlendikten sonra sogumasi icin dolapta bekletilir ve afiyetle yenir.






BEYIN SALATASI











1 adet beyin

Tuzlu suda biraz bekletilir. Zari soyulur,  daha sonra derince bir kapta kaynamis tuzlu suya tekrar konur ve haslanir.
Haslanan beyin dilim, dilim kesilerek bir tabaga alinir, baska kucuk bir kapta 1 limon suyu, sizma zeytinyagi ve tuz karisimi iyce karistirilarak, beyinlerin ustune gezdirilir, afiyet olsun.





 KOLAY PASTA 2





Usteki tarifle herseyi ayni, sadece meyva ve jole yerine, hazir cikolata sosu hazirlanir ve dokulur, sogutulup servis edilir, afiyet olsun.








7 yorum:

Bir Dilim Düş dedi ki...

Bazen istemeden de olsa ihmal edebiliyoruz bloglarımızı, ama ben bloglar sayesinde çok güxel arkadaşlıklar edindik aradaki mesafelerin önemi olmadan... 9. yılın kutlu olsun daha nice 9/19/29 yıllar diliyorum...

Sevgiler :)

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Hepsi cok guzel ellerine saglik canim.Daha nice paylasimlara diyorum.

Fulya Süzen dedi ki...

Selam,
Elinize sağlık, ben de çok severim sütlü tatlıları:)))
Ben de sizi sayfama beklerim, katılırsanız mutlu edersiniz.
fulyapimlezzetler.blogspot.com
Sevgiler..

Aybike Ceylan dedi ki...

Sagolun, cok tesekkur ederim arkadaslar, hep birlikte daha nice senelere

Hazır Yufkadan Börek Tarifleri dedi ki...

Merhaba blogunu çok beğendim. Bende kendi sitemde bir çekiliş düzenliyorum katılmak istersen beklerim.

http://www.selmamutfakta.com/2016/02/bloggerlara-ozel-cekilis.html

Domates Çorbası dedi ki...

iyi bir site teşekkürler.

tatyemek dedi ki...

ben herkese yorum yapıyorum kimse niye bana yorum yapmıyor sitem tanıtmam lazım

Google
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...