AYBiKE'NiN MUTFAGINDAN: BAL KABAKLI NEFIS KEK

AYBiKE'NiN MUTFAĞINDAN

Sayfamı ziyaret eden herkese sıcacık ve sevgi dolu bir merhaba. Ziyaretiniz, yorumlariniz ve katkilariniz icin cok tesekkurler.

Aybike

27 Mayıs 2014

BAL KABAKLI NEFIS KEK







Merhabalar benim sevgili arkadaslarim. Biliyorum gene bir ara vermek durumunda kaldim cunku hic hesapta yokken, Turkiye'ye aileme surpriz yapmaya gittim, 1 ay kaldim ve geri geldim.  Annemim, babamin ve kardesimin dizinin dibinden ayrilmadan, guzel anilar, guzel tadlar ile sevdiklerimin diger yarisindan ayrilarak cocuklarima ve esime geri geldim. Harika bir tatil ve de harika bir surpriz oldu, darisi gitmek isteyen gurbetci arkadaslarimin basina.



Bal kabakli keki, yabanci bir kaynaktan bularak yaptim. ilk yapisimdan sonra birkac kez daha yaptigim harika bir kek oldu.



Tarifimiz soyle:

  • 1 cup zeytinyagi
  • 3 adet cirpilmis yumurta
  • 1 kutu, 15 oz., 420 gr. kadar balkabagi puresi
  • 1 cay kasigi vailya ozu
  • 2 cup seker
  • 1/2 cup esmer seker
  • 2 1/2 cup un
  • 1 cay kasigi karbonat
  • 1 1/2 cay kasigi tarcin
  • 1/4 cay kasigi tuz
  • 1 cup ceviz kirigi
  • az kuru uzum


Yag, yumurta, balkabagi puresi ve vanilya beraberce karistirin. Baska bir kapta, un, seker, karbonat, tarcin ve tuzu karistirin. Sonra bu kuru karisima, uzum ve cevizi de katin. Sonra pureli karisimi, un karisimyla birlestirip iyice karistirin, yaglanmis kek kalibina dokun,  ve onceden 180 C'ye isitilmis firinda yaklasik 1 saat kadar pisirin. Arada control ederek pisirmekte fayda var.  Iyice soguduktan sonra kek kalibindan keki cikartin ve arzu ederseniz pudra sekeri ile susleyip afiyetle yiyin.



Afiyet seker olsun!




Hiç yorum yok:

Google
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...