AYBiKE'NiN MUTFAGINDAN: ETLI YOGURT CORBASI

AYBiKE'NiN MUTFAĞINDAN

Sayfamı ziyaret eden herkese sıcacık ve sevgi dolu bir merhaba. Ziyaretiniz, yorumlariniz ve katkilariniz icin cok tesekkurler.

Aybike

18 Mart 2014

ETLI YOGURT CORBASI





Artik ayda bir yeniler oldum blogumu, hic istemeden, elimde olmadan boyle uzar gider oldu post aralari, Turkiye'mizde ki durumlar da hic ic acici olmadigindan, her yonuyle, inanin elim bilgisayara degmez oldu, neyse saglik olsun diyelim, yarinlarimiz daha aydinlik ve temiz olsun diyelim.


Umarim herkes iyidir, afiyetdedir, bizde de hersey yolunda cok sukur, hasret ve ozlemin disinda.


Bu corba, harika mi harika, nefis mi nefis bir corba. Hatice arkadasim yapinca yemistim, tarifini goz karari anlatti ve ben de goz karari yaptim ve sizlere de goz karari anlatacagim, emin olun, deneyin bayilacaksiniz, cocuklar da cok seviyor, saglikli ve besleyici olmasi da cabasi :) . Tekrar sagol Hatice'cigim tarif icin, bu arada bu corbanin tarifini ben yari yariya  indirerek yaptim, bilgilerinize...


Tarifimiz, goz karariyla soyle:

Duduklu tencerede, yarim kilo kadar parca et haslanir, haslanan et, bir catal yardimiyla biraz didiklenir, haslanmis et suyuna, 2-3 adet patates kucuk kucuk dogranir, 1 su bardagi kadar haslanmis nohut ilave edilir ve eger su eklemek gerekirse su ilave edilir, ve patates haslanana dek kaynatilir. 1 buyuk subardagi yogurt kaynamakta olan corbaya yavasca ilave edilir, ayri bir kapta, 2 yemek kasigi un, 1 yumurta sarisi ve yarim limon suyu ile, iyice cirpilir ve kaynamakta olan corbaya yavas yavas ilave edilir, en son tuz eklenir. Bir tasim kaynadiktan sonra da, kizdirilmis  tereyaginda bolca nane ve kirmizi biber eklenir, daha sonra da afiyetle yenir.

Herkese guzel bir hafta ve ay diliyorum, selam ve sevgiler yolluyorum.

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Malesef kötü günler yaşıyoruz Aybike'ciğim.. Umarım bir gün yeniden güneş doğar ülkemizde...

Konu çorbaya nasıl bağlanır bilmiyorum ama güzel görünüyor, insanın içini ısıtacak kadar.. Ellerine sağlık..

Deli Anne dedi ki...

ayy ben bunu deneyecepğim inşaallah çok lezzetlidir eminim

Mutfak Dili dedi ki...

Haticenin bu corbasina bayiliyorum..
Harika olmus canim.. Senin elinden de yemek nasip olsun diyelim..
Eline saglik olsun..

Google
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...