AYBiKE'NiN MUTFAGINDAN: IMAM BAYILDI

AYBiKE'NiN MUTFAĞINDAN

Sayfamı ziyaret eden herkese sıcacık ve sevgi dolu bir merhaba. Ziyaretiniz, yorumlariniz ve katkilariniz icin cok tesekkurler.

Aybike

20 Kasım 2013

IMAM BAYILDI



Su an, limonata gibi havasi olan Austin.TX'dan tekrar merhabalar. Limonata gibi diyorum cunku, yaz sicagi dayanilir gibi degil buralarin, gece gunduz 40 C'nin uzerinde, insan nefes alamiyor. Oysa simdi insan iceri girmek istemiyor,

Ben, zeytinyaglilari, sebzeleri ve ozellikle de patlicani cok severim. YazinTurkiye'deyken, kayinvalidemden ogrendigim haliyle yaptim imam bayildiyi, harika bir tat, insan gercekten bayilir :)Hep derim, beni takip edenleriniz bilir, ben, erkekli-hanimli cok guzel yemek yapan insanlarla cevriliyim ailemde, cok sansliyim cok :)

Bu arada daha once ki postumda da demistim, su instagram'da fotograflar oynamak, onlara degisik isik vermek cok hos. Bu da o fotograflarimdan biri.

Tarifimiz ise soyle:


  • 7-8 adet  patlıcan
  • 5-6 adet kuru sogan
  • 1 bas  sarımsak
  • 5-7 adet domates
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı karabiber
  •  1 yemek kasigi toz seker
  • 1 demet maydanoz



  • Patlicanlari alacali soyup, acisini cikartmak icin tuzlu suda bekletin, 20 dakika kadar sonra, iyice kurulayarak ortadan yarin ve kizmis yagda arkali onlu hafifce kizartin, fazla yagini almiak icin, kagit serili tabaga alip kenara koyun.

    Sizma zeytinyagi eklenmis baska bir tavada, julyen dogranmis oldugunuz soganlari, ince ince kiydiginiz sarimsaklari ekleyip biraz oldurun. Sekeri, tuzu, karabiberi ekleyin. Domatesleri daha sonra ilave edin, 5 dakika kadar da oyle pisirin ve en son, kiyilmis maydanozlari ekleyip, tavanin sondurun.

    Patlicanlari bir borcama, ortalarini bir kasik yardimiyla iyice acarak yerlestirin, icine hazirladiginiz soganli karisimi bolca koyun, uzerlerini arzu ettiginiz gibi susleyip, patlicanlarin ustunden, soyle bir sizma zeytinyagi gezdirin,  tavada kalan domates suyunu, az kaldiysa da, goz karari biraz daha sicak su ilave ederek200 C'de firinda, patlicanlar iyice yumsayana dek firinlayin.

    Afiyet olsun, bal seker olsun, agiz tadiniz hic bozulmasin..

    5 yorum:

    AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

    Ellerine sağlık canım.Çok iştah kabartıcı.Kucak dolusu sevgiler buralardan.

    kitaplarla beslenmek dedi ki...

    Merhabalar. Blogunuzu takibe almak istiyorum ama takip listesi göremedim. Nasıl olacak bu iş?

    Bir Dilim Düş dedi ki...

    Aybikeciğim ellerine sağlık pek severim...

    Sevgiler
    Evren

    Gönülünce dedi ki...

    Hımmm nefis ellerine sağlık canım...
    Sevgiler...


    www.gonuluncelezzetler.com

    Adsız dedi ki...

    ELLERİNE SAĞLIK CANIM
    BEN CAFE ROYAL OLAN BLOG ADRESİMİ DEĞİŞTİRDİM SENDE YENİ ADRESİMİ EKLERSEN SEVİNİRİM:))
    www.didemin-not-defteri.blogspot.com

    Google
    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...