AYBiKE'NiN MUTFAGINDAN: CILEKLI TART

AYBiKE'NiN MUTFAĞINDAN

Sayfamı ziyaret eden herkese sıcacık ve sevgi dolu bir merhaba. Ziyaretiniz, yorumlariniz ve katkilariniz icin cok tesekkurler.

Aybike

25 Mayıs 2011

CILEKLI TART


Tekrar tekrar her birinize merhabalar. Umarim hersey ve kerkes iyidir. Tatli yiyelim tatli konusalim diye, gecen hafta yapmis oldugum tarti koymak istedim. Daha once, burada ki hazir kek tabani ile denemistim cilekli tarti, bu kez arkadaslarimdan denedim. Biraz karisim oldu. keki, 2 sene burada, yani Amerika'da can dostlugu yaptigimiz,  Sevgili arkadasim Nuriye'den, kremasi ise Sevgili Hilal'den. Her ikinize de cok ama cok tesekkur ederim, harika tarifleriniz icin.

Kek tarifi soyle:

  • 2 cup un
  • 110 gr. yumsamis tereyagi
  • 1 yumurta
  • 1 cay bardagi pudra sekeri
  • bir cimdik tuz
  • 2 cay kasigi soguk su

Yumsayan yag ile diger malzemeler guzelce yogurulur. Bir topak yapilarak, ustu ortulu sekilde yarim saat kadar bekletilir. Daha sonra unlanmis, yaglanmis  tart kabina hamur yayilir. Kenarlari yukseltilerek, orta kismi bastirilarak  tart  kabina konulur ve de bir catal yardimiyla, orta kisminda delikler acilir ki, oratasinin kabarmamasi icin, ortasinin buyuklugu kadar  bir yagli kagit serilir ve  ustune 1 avuc kadar kuru fasulye koyup oylece pisirilir. 180 C'de 10 dakika kadar pisirilir ve sogumasi icin bir kenara konur.

Krema tarifimiz ise soyle:

  • 250 gr. sut
  • 1 yemek kadigi un
  • 1 yemek kasigi misir nisastasi
  • 1.5 kahve fincani seker
  • 1 yumurta

Malzemelerin hepsi konur ve karistirilarak, koyulasana dek pisirilir. Kremayi surekli karistirmak gerekiyor cunku cok cabuk koyulasiyor, topak topak olabilir, aman dikkat. Cok az ilinmasi beklenir ve tart kekinin uzerine yayilir, ustune ortadan ikiye bolunmus cilekler dizilir, ben orta kismina blueberry de koydum. Daha sonra jole, kutusu uzerinde ki tarife gore hazirlanir, ve bir firca yardimi ile azar azar surulur. Ben cok yer olmadigi icin boyle yaptim, yani joleyi dokmedim direkt uzerine. Biraz sogutulur, bu arada cay demlenir ve de afiyetle yenir.

Hepinize cok guzel bir hafta ve hafta sonu diliyorum, sevgi ve selamlar yolluyorum Texas'dan.



  

30 yorum:

Limon çiçekleri dedi ki...

Allahım Allahım,yaz geldi ve rengarenk pastalar ortalarda kol geziyor:)Ellerinize sağlık ne güzel bir görüntü böyle..

Unknown dedi ki...

Canım benim ellerine sağlık tart hari
ka öpüyorum.

gülay mutfakta dedi ki...

aybike canım ellerine sağlık.. çileğin tam da mevsimi iken..

sevgiler

anneanneninemekleri dedi ki...

Offf tablo gibi olmuş ellerine sağlık,sevgiler

Gülcan dedi ki...

harika görünüyor ellerinize sağlık sevgiler.

Ferkay dedi ki...

Çoook güzel görünüyor Aybikecim ellerine sağlık, böyle görünce dayanamıyorum hemen kalkıp yapmak geliyor içimden ama sabretmem gerek.
Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Nasıl güzel ve iştah açan bir görüntü bu böyle !!!
Kocaman bir dilim yemek istiyoruuum.
Ellerine sağlık canım
Sevgiler.

Pelin dedi ki...

Aybikem eline sağlık gözüm gönlüm açıldı tartını görünce.Sevgiler

Dilek Sokullu CANDAN dedi ki...

Aybike'cim,
harika görünüyor ellerine sağlık.
En sevdiğim meyveler arasındadır çilek,nasıl olursa olsun tüketirim
yani:))))))
Sevgiler......

Eya dedi ki...

Aybikecigim...tam mevsime uygun hafif ve leziz bir pasta...nefis bir görüntü, ellerine saglik arkadasim...sevgilerimle

Narince dedi ki...

Harika olmuş, ben daha çilekli bir şey yapmadım, çocuklar görmesinleer, kurtulamam dillerinden:)

Mutfak Havlusu dedi ki...

Ne güzel renk cümbüşü olmuş.ellerinize sağlık.

Nehir Butik Pasta dedi ki...

off görüntüsü muhteşem tadını hayal ediyorumda ımmhh nefistir
ellerine sağlık arkadaşım

Hatice dedi ki...

harika görünüyor, ellerine sağlık.
güzel bir hafta sonu dileklerimle, sevgiler...

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Aybikecim çok benzer bir tarif yayınladım ben de bugün:). Yalnız benimki tart hamuru değil, tart şeklinde kek hamuruyla yapılan bir pasta oldu.
Tartın nefis görünüyor canım, ellerine sağlık:).
Güzel bir haftasonu diliyorum..
Sevgiler:).
aslı

Aybige-Kedi Defteri dedi ki...

Adaşcığım, muhteşem görünüyor, yaz geldi diye bağırıyor tartın. Ellerine sağlık, afiyer şeker olsun.

Unknown dedi ki...

Tam mevsimi, harika olmus ellerinize saglik. Uzerini jole ile kaplamak disinda baska bir alternatif olarak; kayisi ya da seftali marmelatini biraz su ile ocakta kaynamaya baslayana kadar karistirip, cay suzgecinden suzuyorum. Sonra da biraz soguyunca firca ile meyvelerin uzerine suruyorum. Boylece meyveler hem parlak bir goruntu aliyor hem de kararmiyor.

Sevgiler,iyi bir hafta sonu diliyorum.

Asuman

Özgen dedi ki...

Elinize sağlık görünümü ve lezzeti harika aynı o pastanelerde satılanlar gibi duruyor sevgilerimle...

Deli Anne dedi ki...

nefis, nefis, nefis görünüyor ve çok çekici..

nuriye dedi ki...

Aybikecigim, Tartin cook guzel gorunuyor, super olmus, eline saglik.Eminim tadi da mis gibidir.
Optum Canim

bir dilim bir tutam dedi ki...

Aybikecigim benden de sana selam ve sevgiler.Kendine iyi bak...Öpüyorum

Aybike Ceylan dedi ki...

Limon cicejklerim, cok resekkur ediyoirum.

Derya'cigim, cok sagol.

Gulay'cigim,
Cok sagoil.

Anneannemin emekleri, cok selam ve sevgiler.

Gulcan'cigim,
Cok sagol.

Feray'cigim,
Cok tesekkurler.

Aybike Ceylan dedi ki...

hayat Cafe,
cok sagol.

Pelin'cigim, cok opuyorum canim.

Dilek'cigim,
COk sagol.

Zehra'cigim, cok tesekkur ediyorum.

Narincem, COk sagol.

Mutfak havlusu, cok sagol.

Aybike Ceylan dedi ki...

Izgun;cugum,
COk sagol arkadasim.

Hatice'ciogim, cok sagol.

Asli'cigim, ellerine saglik seninde.

Serap'cigim, cok sagol. sen de kendine cok iyi bak.

Canim Nuriye'm benim sagol, optummm

Deli annem, cok sagol.

Sevgili adasim Aybige, cok sagol.

Aybike Ceylan dedi ki...

Atnavut cigerim, sagol.

Ozgen'cigim cok tesekkurler.

bir dilim bir tutam dedi ki...

Aybiklecigim kandilin mübarek olsun...Okyanus üzeri sevgi ve selamlar yolluyorum...

yemekbiraşk dedi ki...

aybikecim nefis rengarenk olmuş görüntüsü.. eline sağlık
hayırlı kandiller diliyorum
sevgilerimle..

Pasta sarayim dedi ki...

Sevgili Aybike...Regaib kandiliniz mübarek olsun..Sevgiler.

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Yorum yazmadan geçemedim bu güzel lezzete. Ellerinize sağlık, nefis görünüyor. Sevgiler.

Afet Ergü Şaşmaz dedi ki...

İzmirden sevgiler, tarifleriniz ve resimleriniz harika, bu arada hangi makinayı kullandığınızı sorabilirmiyim acaba.

Google
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...