AYBiKE'NiN MUTFAGINDAN: LOR PEYNIRLI KURABIYE

AYBiKE'NiN MUTFAĞINDAN

Sayfamı ziyaret eden herkese sıcacık ve sevgi dolu bir merhaba. Ziyaretiniz, yorumlariniz ve katkilariniz icin cok tesekkurler.

Aybike

25 Ekim 2007

LOR PEYNIRLI KURABIYE

Aslinda lor peynirini pek kimse sevmez ama ne kadar cok sey yapariz bu peynir ile degil mi? Borekler, salatalar, kurabiyler...
Ozellikle ben lorlu kurabiyeyi daha bir cok severim ve annemin yillar oncesinden kalma tarifini deneyip, sizlerle paylasmak istedim.

Afiyet olsun.

  • ½ kg. tuzsuz lor peyniri veya ricotta peyniri

  • 2 yemek kasigi yumsak tereyagi

  • 1 yumurtanin beyazi, sarisi ustune

  • 1 su bardagi pudra sekeri

  • 2-2.5 su bardagi un

  • 1 paket vanilya

  • 1 cay kasigi kabartma tozu

    Oncelikle yumsamis teryagina, pudra sekerini yedirin. Daha sonar diger malzemeleri ilave edin. Hamurdan parcalar kopartip kurabiye sekli verin, ustlerine yumurta sarisi surun. 170 C’de, (360 F), ustleri kizarana dek pisirin.

    Tarifinde 2.5 bardak un diyordu ama bana 2 bardak yeterli geldi. Peynirin ve yagin yumsakligina gore un miktari degisebilecegi icin, azar azar ilave etmekte fayda var, kucuk bir hatirlatma.

    Afiyet olsun.

9 yorum:

Adsız dedi ki...

Bu kolay bir tarif deneyebilirim.Bu arada geçmiş doğumgününü kutlarım.20 Ekim benim de evlilik yıldönümüm.Mutluluklar dilerim....

Açalya dedi ki...

Yine benim ve eşimin damak tadına uygun bir tarif...Aybike'ciğim, senin tariflerini çok seviyorum.

bir dilim bir tutam dedi ki...

Aybikecigim, lor peyniri sevilmez mi?Biz ailece loru cok severiz.Ama Almanya'da bulamadigimiz icin ricotta ile idare ediyoruz.Tarifini aldim.Hafta sonu deneyecegim.Sevgiler

Adsız dedi ki...

Selamlar degisik ve guzel bir tarif ellerine saglik. Goruntude nefis gozukuyor. Annelerin tarifi herzaman guzeldir. Anneciginin de ellerine saglik.

Aybike Ceylan dedi ki...

Suzi'cigim,
Cok tesekkur ediyorum, denersen, un hakkindaki uyarimi dikkate al lutfen. Sevgiler

Acalya'cigim,
Cok tesekkurler, begenmene cok mutlu oluyorum, bende tatli oglusunu cok seviyorum. sevgiler.

Serap'cigim,
Umarim sizlerde begenirsiniz, afiyet olsun. Sevgiler.

Sevilay'cigim,
Cok tesekkur ederim, sagol.
Sevgiler

Nalan Kaplan dedi ki...

Canım geçmişte olsa doğum gününü kutlarım ,iyiki doğdun !

Kurabiyelerde çok güzel görünüyor ellerine sağlık.Sevgilerimle...

sunrise dedi ki...

Kurabiyeler harika gorunuyor, hemen bugun denenecekler listesine girdiler bile.
Dogum gunun kutlu olsun bu arada, gec kaldik ama..Iyi ki dogmussun ve bu muhtesem aile olusmus sayende. Hepinize mutluluklar dilerim..

Aybike Ceylan dedi ki...

Nalan'cigim,
Cok tesekkur ederim, sagol.

Hatice'cigim,
Sagolasin, ne guzel sozler.
denersen kurabiyeyi simdiden afiyet olsun, sevgilerimi gonderiyor,guzel bir hafta sonu diliyorum.

NiNo dedi ki...

ricotta peyniri lora benziyomu canim belki onu bulum burda aslinda lor var ama biraz tuzlu :( benimde harika muhtesem bir lor kurabiyesi tarifim var ama burada yapamiyorum tuzsuz lor olmadigi icin eger rocotta ayni lor gibiyse ve tuzzsuzsa tabii bende bulursam :D altarnatif olabilir :D gerci olasilik hesabina gore baya dusuk ama bu ihtimal denicem sansimi :D ellerine saglik canimcim nefis mamalar yapmissin

Google
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...