AYBiKE'NiN MUTFAGINDAN: REVANI

AYBiKE'NiN MUTFAĞINDAN

Sayfamı ziyaret eden herkese sıcacık ve sevgi dolu bir merhaba. Ziyaretiniz, yorumlariniz ve katkilariniz icin cok tesekkurler.

Aybike

23 Nisan 2007

REVANI

Yapmasi ve hazirlamasi kolay, yemesi de bir o kadar keyifli bir revani tarifi. Hani bazen yaparsin, ya kabarmaz veya serbeti olmaz ya. Bu revani de hic oyle bir sorun yok, garanti revani de diyebiliriz, hele yanina bir de dondurma koyup servis edince...... Gerisini bilemiyorum siz dusunun. :)

Kek:-----

  • 3 yumurta
  • 1 su bardagi seker
  • 1 su bardagi yogurt
  • 1 su bardagi irmik
  • 1 su bardagi un
  • 1 paket vanilya
  • 1 tatli kasigi kabartma tozu

    Serbet:-------

  • 3 su bardagi su
  • 3 su bardagi seker
  • ½ limon suyu.

    Oncelikle serbeti hazirlanir. Ve sogumaya birakilir

    Kek malzemeleri ile kek guzelce, once yumurta ve sekeri olmak uzere cirpilir. Sonra digerleri ilave edilir. 170 C’de ustu kizarana dek pisirlir.

    Firindan cikan kek dilimlere kesilir ve sicak kekin ustune sogumus serbet dokulur, isterseniz hindistan cevizi serperek servis yapilir. Afiyet olsun.

50 yorum:

pecete dedi ki...

Bu bizim acil durum tatlımızdır. Annem yapıverir ve ben şaşkınlıklar içinde yerdim. Aybike'ciğim tarifi yayınladığın için çok teşekkür...

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Pecete,
Cok tesekkurler, umarim ayni tariftir.Gercekten guzel oluyor.
Sevgilerimi yolluyorum.

Nukhet dedi ki...

Ellerine saglik Aybike. Afiyet olsun

Adsız dedi ki...

Pardon,burda hiç yağ yokmu?Ben hemen yapmak istedim ama burda takıldım.........

aslı dedi ki...

Aybikecim çok güzel görünüyor,çokta sediğimiz bir tatlıdır ellerine sağlık...iyi bir hafta diliyorum...

HULYA dedi ki...

Canım Aybike'ciğim,
Revanin çok güzel görünüyor.Dondurmayla da harika olurdu şimdi.Ellerine sağlık benim canım arkadaşım.

MorKoyun dedi ki...

Merhaba Aybike, sonunda buraya ugramak da mumkun oldu, ac karna dolasilacak bir site daha:)Ismini gorup yorumlarini okuyordum ama ODTUlu kimya muhendisi oldugunu bilmiyordum, kardes bolumden birini bulduguma da ayrica sevindim:) Neyse uzatmiyayim, tanistigimiza sevindim:)

sevdamavisi dedi ki...

Aybikeciğim,
çok güzel olmuş ellerine sağlıkç. Eşim çok sever revaniyi zaman zaman yapmaya çalışırım.
Seninki harika görünüyor.
sevgiler

Adsız dedi ki...

Sevgili Aybike, revaniyi öyle çok severim ki.. SEninki de çok güzel olmuş ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

aybikecim selam ben hashaslicorek annem revaniye bayılır görse hemne mutfağa koşup yapmaya kalkardı herhalde..sayfamı ziyaret etmişşin sağol. herzaman beklerim. amerikaya selamlar...

www.hashaslicorek.blogspot.com

Bocuruk dedi ki...

Özellikle pazartesi günleri yada bu hafta iş başı salı oldu ya herneyse işin ilk günü diyelim rejim yapacağım artık diye geliyorum işe. Akşama doğru ise yemeğin yanına ne tatlı yapayım yada gidince pasta börek çörek ne yapayım diye düşünürken buluyorum kendimi. Nasıl canım çekti bu revaniyi de:)) Malzemeler var, istek var. Ama yapmamam yapsam da yememem lazım. Niye bütün güzel şeyler zararlı yaaaa:(
Ellerine sağlık canım.
Sevgilerimle...

Selcen Şenocak dedi ki...

Aybike'ciğim çok güzel olmuş ellerine sağlık canım . garanti olması da iyi :) ben ya 1 yada 2 defa yaptım evlendiğimden beri ama seninki gibi kabarmadı bunu denemeliyim tekrar ellerine sağlık canım sevgiler...

Selcen Şenocak dedi ki...

Sevgili A

Adsız dedi ki...

Sevgili Aybike'ciğim,
Aynı tarifi yıllardır denerim hiç falso verdiğini görmedim ve üstelik her yapışımda da daha bi lezzetli gelir babacıma..))

Ellerine sağlık afiyetler olsun canım..

Güzel bir hafta diliyorum..Sevgiyle kalın..GÜL/D.TADI

daimamutfak dedi ki...

Aybike'ciğim çok güzel görünüyor.Nasıl canım istedi biliyormusun?.Orada olasm inan kendimi davet ettirirdim dermişim)).Neriman..

Adsız dedi ki...

Merhaba Aybike beni bursaya annemin yanına götürdün çok sağol.Bizim geleneksel tatlımızdır revani seninki -maşallah- bayağı güzel duruyor ellerine sağlık...
esra

Adsız dedi ki...

Aybikecim bol cevizli kabak tatlısı getirmiştim sana malum bizde tabak boş gönderilmez :) bende bu nefis revaniden 4 dilim aldım ayıp oluyor biraz ama hepimize birer dilim koydum:)) çok severiz revaniyi ellerine sağlık ...
Canım annemi abim şileye götürdü dün akşam konuştuk çok mutluydu birde ağrılarım olmasa buralar çok güzel kendimi daha iyi hissediyorum dedi..inşallah ağrıları artmaz şimdilik iyi bizde mutlu oluyoruz onu öyle görünce...
sevgilerimle öpüyorum canım...

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Nukhet'cigim,
Cok sagol.

Asli'cigim, sana da cok tesekkurler ve ufakliklarin 23 nisan bayrami kutlu olsun.

Hulya'cigim,
Keske tadabilsek yaptiklarimizdan, vallahi bazen resimlere bakarak olmusyor, insanin bogazi sisiyor.:)

Sevda'cigim,
Cok tesekkurler.

Pembeli'm,
Sana da cok tesekkurler.

Sevgili Hashasli Corek,
Ziyaretine cok sevindim, her zaman beklerim.

Sevgili Bocuruk,
Hic sorma, eminim ayni sey, butun hanimlarin sorunu.:)
Biraz dikkat edecegiz bir sekilde, ama nasil bilemiyorum:)

Almula'cigim,
Yorum gelmemis ama olsun, anladim sevgiler.

Gul'cugum,
Gercekten oyle, birde soguk soguk daha iyi geliyor ama maalesef insan o zaman daha cok yiyiyor.

Neriman'cigim,
Keske buyurup gelebilsen, ne guzel olurdu. Tekrar uyarina tesekkurler, hemen duzelttim.

Esra'cigim,
Cok tesekkurler, sen Bursa'li misim? Benim kayinvalidem Bursa'lidir.

Eylul'cugum,
Cok tesekkurler. annenin umarim agrilarida cok olmaz, allah yardimcisi olsun. Sile'de kafasi dagilir, eminim daha iyi donecektir.

Sevgili arkadaslarim hepinize savgiler ve iyi gunler. saglicakla kalin.

Adsız dedi ki...

Aybike'cim revanin çok güzel olmuş canım, ellerine sağlık, afiyet şeker olsun, sevgiler..

ayseyaman dedi ki...

merhaba Lokum Aybike,
canım garanti revani tarifini çok beğendim özellikle garantili olmasından dolayı..:) Canim sen yaparsinda olmaz mi, senin tatlilar genelde çok pratik ve leziz oluyor..
eline saglık canım
sevgılerle

Sanem dedi ki...

Aybike'cim, yanlış hatırlamıyorsam revaninin içine biraz da karbanot mı koyarlardı hem daha sarı olsun dıye hem de boyle puf puf olsun diye acaba, ben bunu kalabalık bir ortamda, bayanlar konuşurlarken duydum , yanılıyorsam düzelt lütfen. Ayrıca ne zaman revanı görsem aklıma Ankara yolu üzerindeki dinlenme tesisleri ve üstüne konulan kaymak gelir. Çok sevgiler

Aybike Ceylan dedi ki...

Sanme'cigim,
Katbonat konusu bilmiyorum ama bir kimyaci olarak,"evet konulabilir" diyorum. Ama ben kabartma tozu kullandim. Sen soyleyince birden bende hatirladim, ustu kaymakli ekmek kadayiflarini falan, ve yutkundum. Bu sene haziran gibi gidecegim Ankara'ya, yerken seni hatirlayacagim.

Canim Yaman Aysem,
Gercekten cok hafif ve guzel oluyor. Ama Iyice sogumasi lazim, fakat o zamanda insana bir tane yetmiyor, yedikce yiyesi geliyor. Off off, neden rahat rahat yiyemiyoruz ki, 60 yasina gelincede mi hep boyle dikkat edecegiz:)

Cok sevgiler her ikinize de ve selamlar.

Minik Kus dedi ki...

Aybikecim, ellerine saglik. Dondurmayla pek de guzel olur eminim. Garantili oldugu icin de cok sevdim ben bu revaniyi, daha once his denemedim, ins. bir gun senin tariften faydalanip yaparim. Tesekkurler...

Aybike Ceylan dedi ki...

Canim Aleyna'cigim,
Sen istersen ben sana herseyden yaparim. Benim kizlarim senin gibi pek tatli sevmiyorlar, daha dogrusu boyle tatlilari. Ama ben sana zevkle yaparim canim benim. Kendine iyi bak, anneni benim icin op olur mu? Seni seviyorum.

Ebru'cugum,
Afiyet olsun, tesekkur ederim.

Sevgili Minik kus,
Olurda denersen simdiden afiyet olsun, sevgiler.

Hepinize iyi gunler diliyorum, sevgiyle ve saglicakla kalin.

Selcen Şenocak dedi ki...

Canım :) Çok güzel yorum yapmıştım ama neden öyle oldu anlamadım neyse sağlık olsun. Senin bu güzel tatlıyı o kadar canım çektiki dün yapıyım diye girdim mutfağa sonra dedim dondurma olmadan olmaz neyse yarın alır yaparım. Akşam eşim eve dondurma ile geldi:)kısmet bu gün denerim inşallah sevgiler canım...

Adsız dedi ki...

Merhaba,ben tarifi hemen denemek istiyorum.Ama yağ varmı yokmu ?Ona takıldım,başka tariflerde yağ var diye okuduğum için kaldım.......bir kere denedim ve başarılı olamamıştım....Senin tarifin garanti olduğu için denemek istiyorum...Cevap verirsen sevinirim..Sevgiler

Adsız dedi ki...

Aybikecim, ellerine sağık canım, tadının güzel olduğuna eminim. Sevgiler...

Hülya dedi ki...

Garanti tariflerin süper ötesi Aybike'ciğim;)

Adsız dedi ki...

:) gene coşkulu bir tatlı,
görenler dahada bir coşmuş...
bu coşku seline katılamicam. fena halde canım çekiyor, seni çok öpüyorum, kızlara selam .

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Suzan,
Tarifi yazdigim gibi, icinde yag yok. Dedim ya, cok hafif bir tarif. Afiyet olsun
Sevgiler.

Aybike Ceylan dedi ki...

Almula'cigim,
Olurda yaparsan, haberim olsun. Ama soguyunca cok daha guzel oluyor. Afiyet olsun, sevgiler.

Aybike Ceylan dedi ki...

Nukhet'cigim,
Cok tesekkur ederim, sevgilerimi gonderiyorum.

Hulya'cigim,
Cok tesekkurler sagol. Sende oylesin. Sevgiler.

Aynur'cugum,
Hic sorma, hep diyorum ya, yapmasi iyi de, sonrasinda yemesi , fena....

Sevgiler ve iyi gunler hepinize.

Adsız dedi ki...

Aybikecim, Bak bu harika tatlılardan sonra lütfen afiyet olsun ama kilo olmasını dileklerini de ekle ...
ben şimdi bu tatlıyı kızım için yapayım ..

sevgiler

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Nur'cugum,
Dileklerine katilmamak elde degil. Keske bir formulu olsa.:)
Gene ekleyecegim o dilegimi de. Sevgilerimi gonderiyorum, tesekkurler.

Adsız dedi ki...

Evvet Aybike ben Bursalıyım,evlendikten sonra Ankara ya geldim.Orası çok güzeldir, yemyeşil...
esra

Adsız dedi ki...

lokum aybikem,

doğru düzgün revani yapmayı beceremedim.. Bir de bu tarifi deneyeyim bakalım :))

Canımsın çok teşekkürler. eline sağlık

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım,çok güzel görünüyor.Çok hamaratsın maşaallah:)selam ve sevgile....

Aybike Ceylan dedi ki...

Esra'cigim,
Benim kayinvalide Burasa'li, bizde egeliyiz ama Ankara'da buyudum, o yuzden Ankara
yi da cok severim. Bursa'ya da gidip geliyoruz arada. Sevgilre.

Zerrin'im Misss'im,
Afiyet olsun, eger denersen gercekten begenceksin. Ama sabredip sogumasini beklersen daha da giuzel oluyor. Sevgiler Kibris'a.

Sevgili Serinmavi,
Sagol yorumun icin. Vallahi sizlerde oylesiniz, hergun yeni birsey. Sevgiler ve iyi gunler.

Adsız dedi ki...

Merhaba Aybike, sonunda buraya ugramak da mumkun oldu, ac karna dolasilacak bir site daha:)Ismini gorup yorumlarini okuyordum ama ODTUlu kimya muhendisi oldugunu bilmiyordum, kardes bolumden birini bulduguma da ayrica sevindim:) Neyse uzatmiyayim, tanistigimiza sevindim:)

Adsız dedi ki...

Aybike'ciğim çok güzel olmuş ellerine sağlık canım . garanti olması da iyi :) ben ya 1 yada 2 defa yaptım evlendiğimden beri ama seninki gibi kabarmadı bunu denemeliyim tekrar ellerine sağlık canım sevgiler...

Adsız dedi ki...

Pardon,burda hic yag yokmu? Ben hemen yapmak istedim ama burda takildim.........

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Mor koyun,
Hosgeldin, ziyaretine cok sevindim. Bende birazdan sayfana gelip bakacagim, her zaman beklerim, goruselim.
Sizde ODTU'lusunuz galiba.
Sevgilerimi gonderiyrum, saglicakla kalin.

Sevgili Suzan,
Umarim daha once yazdigim notumu da okumussunuzdur, yag yok demistim, kolay gelsin.
Sevgiler

Sevgili Almula,
Bende daha once pek yapamiyordum ama bu tarif cok kolay 3 kez yaptim ve beni hayal kirikligina ugratmadi. Yaprsan kolay gelsin.

Sevgiler

Adsız dedi ki...

Az önce yaptım bu tarifle revanimi çok güzel oldu.Tarif için çok teşekkürler.Gerçekten iyi bir tarifmiş.(Her ne kadar ben irmiksiz yapmış olsam da :P )

Adsız dedi ki...

AYBİKECİM
Bu güzel blogdan ayrılamadım tarifi en kısa zamanda yapacağım ellerine sağlık harika tarifler..
seni ve kızlarını öpüyorum..sevgiler..

Aybike Ceylan dedi ki...

Meyra'cigim,
Begenmene sevindim, yaparsan simdiden ellerine saglik.
Sevgiler

Selin dedi ki...

Selam Aybike. Ben Selin. Bloğunu yeni keşfettim. Gerçekten çok beğendim. Harikasın. Ben de daha yeni yeni bir blog oluşturup birkaç yemek tarifi yayınladım. Ama ufak bir sorunum var. Daha blog düzeninin nasıl yapılacağını, bağlantıları, Adsense v.s. gibi şeyleri tam olarak bilmiyorum :(( Aslında bu bloğa bişeyler yazmak, yemek tariflerimi yayınlamak o kadar hoşuma gidiyor ki, sanki herşeyi bir anda yapmam gerekiyormuş gibi hissedip heyecanlanıyorum. Sen de ilk başladığında öyle miydin? Yani benim bu durumum normal mi, yoksa doktora mı gitmem gerekiyor :)) Şaka bir yana, sen de benim bloğumu ziyaret edersen çok sevinirim. Belki bana biraz fikir verebilirsin. Sevgilerimle, Selin

Selin dedi ki...

Sevgili Aybike,
Bloğumu ziyaret edip fikrini söylediğin için teşekkür ederim. Her geçen gün yeni tarifler ekliyorum. İnanamazsın, çok keyif alıyorum. Senin tariflerine de bayılıyorum. Aramızda kalsın ama bazen senden kopye çekiyorum :)) Kolay gelsin

Adsız dedi ki...

selam aybike:) ben turkiyeden emel, adana'dan, gece gece revani tarifi arıyordum ki bloguna rastladım profilini okuyunca bayildım cunki benim de 6 yasında ikiz kızlarım var, lutfen sen de turkiyenin ilk ve buyuk grubu ikizanneleri grubuna katıl, ikizannelerigrubu.com a bir bak kayit olursun:) veee revani cok guzel gorunuyor ayrıca tarif cok pratik bayılırım bir akademisyen olarka kolay tariflere, lafı cok uzattım di mi:) hayırlı bayramlar :)

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Emel,
Ben de tanistigimiza memnun oldum,daha sonra detaylica goruselim kizlarimiz hakkinda. sevgilerimi gonderiyorum.

Adsız dedi ki...

merhaba aybike revaniyi okadar çok seviyorumki ama bir türlü güzel yapamıyorum senin tarifini hemen deniyeceğim sonucuda sana bildireceğim tşklr

Google
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...