AYBiKE'NiN MUTFAGINDAN: KOLAY TAVUK YEMEGI

AYBiKE'NiN MUTFAĞINDAN

Sayfamı ziyaret eden herkese sıcacık ve sevgi dolu bir merhaba. Ziyaretiniz, yorumlariniz ve katkilariniz icin cok tesekkurler.

Aybike

26 Nisan 2007

KOLAY TAVUK YEMEGI

Bu yemegi arkadasim Gokcen’in annesinden bu yaz ogrendim, onlar Amerika’ya geldigi zaman. Hem cok kolay, hem 15-20 dakika da pisiveriyor ve hem de cok lezzetli. Sizlerle paylasmak istedim, olurda malzemeler vardir evde, ama ne yapacagini bilemez bazen insan ya, aklinizda bulunsun istedim. Afiyet olsun.

  • 6-8 adet kemiksiz ve derisiz tavuk budu
  • 2-3 kusbasi dogranmis patates
  • 1 kuru sogan
  • Yetrince karabiber, tuz ve zeytinyagi
  • 1 cay bardagi su

    Bir tencereye biraz zeytinyagi konur ve kizdirilir. Tavuk butlari yikandiktan sonra tencereye konur ve onlu arkali biraz kizartilir. Sonrasinda biraz irice dogranan soganlar ilave edilir ve soganlar biraz olene dek ocakta cevrilir. Tuzu ve karabiberi eklenir. Soyle bir iki karistirilir ve patatesler ilave edilir. Biraz daha tencerede patateslerde cevrilir ve 1 cay bardagi su ilave edilerek, kaynadiktan sonar kisik ateste tavuklar iyice yumsayana dek pisirilir.

    Tekrar afiyet olsun

31 yorum:

Açalya dedi ki...

Aybike, su an firin posetinde kemiksiz tavuk budu ve patates pisiyor. Tesaduf sen de bu tarifi vermissin. Ben posete tavuk, patates, bol sarimsak ve bol baharat koydum, sogan koymadim bu sefer. Tavuk ve patatesi birbirine cok yakistiyorum ben.
Bazen annelerden boyle kolay ama cok lezzetli, hemen aklimiza gelmeyen yemekler cikiyor, ne hos degil mi?

Minik Kus dedi ki...

Aybike, ellerine saglik. Cidden cok pratik bi yemekmis :) Hem malzemesi az, hem de cok zaman almaz (amma kafiyeli yazdim :) ). Sevgiler...

Çiğdem dedi ki...

Mutfak kültürüne bayıldım... Sunum mükemmel ötesi.Bu sabah tanıdım seni ve kısacası harikasın. Tebrik ederim.
Sevilerimle,
http://pelindongel.blogcu.com/

aslı dedi ki...

Aybike'cim bu yemeği bende çok yaparım ve özellikle küçük çocukları olan anneler için çok besleyici ve bütün çocuklarda sever eminim senin prenseslerde bayılmışlardır ....ellerine sağlık....

Selcen Şenocak dedi ki...

Çok güzel ve kolay ellerine sağlık. Ben bu aralar tam tarif ettiğin kişilerdenim ne yapacağımı bilmiyorum:) Sevgilerimle canım...

Safran dedi ki...

Çok pratik Aybikeciğim, sağolasın tarif için bazen insan yorgun olur yemeği çarçabuk hazırlamak ister ya, o zamanlar için birebir, ellerine sağlık :)

HULYA dedi ki...

Canım kaç gündür nedense bloğuna giremiyor ve yorum bırakamıyordum.En nihayet bugün girebildim ve bir de baktım ki 2 adet lezzetli tarif beni bekliyor.Ellerine sağlık canım.Bu akşam biz de tavuk yiyoruz.ama seninkisi daha iştah açıcı görünüyor.İyi bir hafta sonu diliyorum.Sevgiler

Aybike Ceylan dedi ki...

Acalya'cigim,
Senin dedigin sekilde de cok pratik. Biliyormusun posetim yoktu ama aklimdaydi. Gercekten ben de oyle tavuk ile patates gibisi var mi?
Sagol. Iyi hafta sonlari.

Sevgili Minik Kus,
Cok tesekkur ederim, gercekten dedigin gibi cok pratik, sevgilerimi gonderiyorum.

Sevgili Cigdem,
Hosgeldin,cok tesekkurler guzel yorumlarina. Bende hemen geliyorum ziyaretine, her zaman beklerim, sevgilerimi gonderiyorum.

Asli'cigim,
Benim kizlarin ne yiyecegi bazen hic belli olmuyor, kafalarina gore. Ama seviyorlar gene de. Cok sagol.

Almula'cigim,
Gecer gecer, inan bana:)
Tesekkurler ve sevgilerimi yolluyorum.

Safran'cigim,
Cok tesekkur ederim, sagol. Iyi hafta sonlari diliyorum.

Canim Hulya'cigim, Neden bilemdim ama bazen her yerde bir takim seyler oluyor, onlardan biridir herhalde. Gecenlerde de ben kendi bbloguma sign in yapip giremiyordum, ne komik degil mi?
Cok opuyorum arkadasim, kediye dalip beni ihmal etme:)
Cok opuyoryum.

Heppinize cok guzel hafta sonlari diliyorum. Sevgilerimi gonderiyorum.

Adsız dedi ki...

Selam Aybikecim,
Sayfana bugun girebildim.Pratik ve lezzetli tariflerlen karsilastim.Ellerine saglik.Devamini bekliyoruz.:)

Adsız dedi ki...

selam

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevilay'cigim,
Merhaba, her zaman beklerim, sevgiler.

MorKoyun dedi ki...

Tamam oldu, artik bir 'tik'ta geliniyor buraya:) Gidaciyim ben Aybike'cigim. Fillodough'dan borek tarifi konusunda suphelerim var ama, zamaninda baklava tadinda sosisli milfoylerim olmustu:)) asiligi birakip senin resimdeki gibi suzulmeleri temennim bir dahaki sefere:) Sevgiler..

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Mor Koyun,
Bir kez daha dene istersen, eminim bu sefer olacaktir. Belki de 2 cesit yufka varsa sizin oralarda, bir baklavalik ve bir de boreklik. Birisi bahsetmisti de yazayim dedim.
Sevgiler ve iyi hafta sonlari.

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Cigdem,
Sitene girdim fakat bir sekilde yorum birakamadim, cunku sifre istedi. haber vermek istedim, kiziniz cik tatli masallah, allah bagislasin. Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Lokum aybikem, bil bakalım ben bugün naaptım :)) Kıymalı böööreeek :)))

Şimdide tavukmu yapacağım yani. Heşeyi canı istermi insanın benim istiyor vallahi :))

Ellerine sağlık canım. SÜpper pratikmiş gerçekten...

hatice dedi ki...

Aybike'ciğim özellikle çalışan biri olarak kolayca yapabileceğim leziz bir tarif...
ellerine sağlık...
iyi hafta sonları...sevgiler

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım,çok güzel görünüyor.Dar zamanlarda yapılabilinecek güzel bir tarif...selamlar....

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Zerrin'im Misss'im,
Borek macerani merakla bekliyecegim. Vallahi benimde canim hep istiyor ne yapmali ve etmeli bilmem ki? Sevgiler ve iyi hafta sonlari.

Sevgili Hatice'cigim,
Begenmene sevindim, isinize yarasinda. Sevgiler ve iyi hafta sonlari.

Sevgili Serinmavi,
Cok tesekur ediyorum ve sevgilerimi gonderiyorum. Iyi hafta sonlari.

Hülya dedi ki...

Hem besleyici hem de pratik.Ellerine sağlık...Ben de yaparım bu yemeği.
Yani sadece pasta yemiyor bizim evdekiler:)))

sevdamavisi dedi ki...

Aybikeciğim,
çok pratik ve lezzetli bir tarife benziyor ellerine sağlık. Böreğine de bayıldım. Söylemeden geçemeyeceğim. Senin yaptığın her tarif benim hoşuma gidiyor zaten. sevgiler canım

Bir Derin Masalı dedi ki...

Gerçekten çok güzel görünüyor. Hem de pratik. Özellikle çalışanlar için. Eline sağlık. Öpüyorum.....

Adsız dedi ki...

canım
benimde sık misafir geldiğinde başvuruduğum bir tariftir.
gerçekten basit ve lezzetli
ellerine sağlık
sevgiler

Adsız dedi ki...

Aybke'cim çok güzel görünüyor yemeğin canım ellerine sağlık, sevgiler, iyi haftasonları...

Sanem dedi ki...

Aybike, ben de tavugu aynen boyle az suda pisirmeyi severim. Hem o guzelim tat suda heba olmuyor hem de zaman almiyor :)

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

AYBIKECİĞİM,ellerine sağlık hemen yapacağımdoğrusu .optum senı...

Adsız dedi ki...

Merhaba
Ellerinize sağlık öncelikle. Hülya hanımdan sonra bir başka odtü mzunuyla tanışmak güzel oldu. Bloguma yaptığınız güzel yorumlar için çok teşekkürler.

Sevgilerle...

butterfly dedi ki...

Aybikecim çok pratik ve bir o kadar da lezzetli olduğuna inandığım bir yemek yapmışsın, ellerine sağlık canım. Tavuk ve patates çok uyumlu bir ikili..
İyi pazarlar canımcım, sevgiler:)..
aslı

GANNE dedi ki...

aybikecigim ellerine sağlık. Çok hafif ve leziz bir yemek olmuş. Ögrendiğim iyi oldu. Denerim ben de. Teşekkürler.
Sevgiler...

ev perisi;) dedi ki...

Zaman zaman yaptığım bir yemektir kendileri tavsiye olunur hem hafif hem sağlıklı...
ellerine sağlık canım...

Calimero Mutfakta dedi ki...

Aybikecim ellerine saglik.. ben de az once ilk kez duduklu tencere kullanarak tavuk hasladim:) tebrik ediyorum kendimi:)

Aybike Ceylan dedi ki...

Cevap yazamadigim arkadaslarim, yorumlariniz ve guzel dilekleriniz icin cok tesekkur ederim. Sevgiler ve iyi haftalar diliyorum.

Google
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...