AYBiKE'NiN MUTFAGINDAN: HER ZAMAN ELIMIN ALTINDA OLANLAR

AYBiKE'NiN MUTFAĞINDAN

Sayfamı ziyaret eden herkese sıcacık ve sevgi dolu bir merhaba. Ziyaretiniz, yorumlariniz ve katkilariniz icin cok tesekkurler.

Aybike

18 Mart 2007

HER ZAMAN ELIMIN ALTINDA OLANLAR

Daha once de beni sevgili Mahzun prenses ve sevgili Filiz hanim sobelemislerdi fakat ben bir turlu vakit ayirip cevaplayamamistim. Cunku cok seker bir ozurum vardi ” kizlarim.”. Kizlarim 1 haftadir tatildeler (spring break), oyle olunca da hep birseyler yaptik onlarla ve bir firsat bulup yazamadim. Oncelikle hem Prenses’e hem de Filiz Hanim’a tekrar tekrar tesekkurler beni o guzel yureginizden sevgiyle anlattiginiz icin.

Sevgili Prenses’e Izmir’li olmasindan kaynakli guzel hos bir bagim var, hemseri sayiliriz. Gayet anlasilir ve lezzetli tarifleri ile hergun yuz yuze olmasa da sanal alemden gorusur, birbirimizden haberdar oluruz. Tum sevgiler seninle olsun Prenses.

Sevgili Filiz Hanimi ise tesadufen buldum, kizinin Amerika’da olmasi bizi birbirimize yakinlastirdi. Hani annelerimizin yaptigi gibi kimse yapamaz ya, kimse onlarin ki gibi lezzetlere ulasamaz ya, iste Filiz Hanimin mutfagi boyle. Onda annemin lezzetlerini, cok uzakta olan annemin sicakligini yakaliyorum. Sizinle her zaman gorusme umuduyla, hatta Istanbul’a gelince yuz yuze de tanisma firsati bulabiliriz umarim. Saglicakla kalin.

Bu ilk oyunun zaman asimina ugradigini dusunerek sadece beni oyuna davet eden arkadaslarimi yazmak istedim ve simdi ise yeni oyun ile devam ediyorum. Bu oyuna beni, bana yardimini ilk gunden beri esirgemeyen sevgil Tuba davet etmis.Yeni oyunumuzda, evimizde, hayatimizda en cok kullandigimiz yeni veya eski bir seylerimizi anlatmak.

Dr. Mehmet Oz’un yazmis oldugu iki kitap bas ucumun ayrilmaz parcasidir. Onun sayesinde daha saglikli nasil yasanabilir, vucudumuza neler daha faydali veya zararli, hangi hareketler ideal, kolaylikla anlayip ogrenebiliyorsunuz, ve ayrica vucudunuzu daha yakindan taniyabiliyorsunuz. Okumayanlara tavsiye ederim.
Caydanligim ve kahve makinam, mutfagimin en onemli iki parcasidir. Kahvaltimda ve aksamlari yemekten sonra mutlaka cayim olmali, bunlar Turkiye’den kalma guzel aliskanliklar.. Birde her aksam ustumu benimle her zaman sikilmadan paylasan kahve makinam. Ama yaninda mutlaka bir dilim ilik kek veya bir kurabiye ile :)
Hayatimi kolaylastiran, basit ama elzem mutfak gereclerim: sarimsak ezecegi, limon ve portakal kabugu soyucu, konserve acacagi, limon sikacagi, kavanoz kapagi acacagi ve kucuk rendem.
Yeni aldigim, mutfagimdaki her zaman yanan kucuk gece lambam.
Misafirimiz olsun olmasin, her zaman yanan mis kokulu mumlarim.
Ve hic bir zaman vazgecemeyecegim, nereye gidersem gideyim her zaman yanimda olan makyaj ve makyaj temizleme malzemelerim. Daha once ki sobe yazimda da bahsetmistim, terazi burcuyum ve burcumun hemen hemen butun ozellikleri tasirim, guzel giyinmeyi ve kendime bakmayi severim. Tabii bakimda da en buyuk yardimcim makyaj malzemelerim , temizliyicilerim ve kremlerim. Ne yapayim ben boyleyim :)
Daha anlat anlat bitmez ama simdilik bu kadar bir dahaki sobeye dek. Simdi de sira eger kabul ederlerse, universiteden canim arkadasim Hulya canim hemserim Hayat sevgili Yaman Aysem ve yeni tanistigim Ankara’li sevgili Hesna, Bakalim sizlerin neleri var hayatindan eksik etmediginiz, merakla bekleyecegim.

Herkese saglikli, sevdiklerinizle beraber, sevgi dolu guzel gunler.

8 yorum:

sevdamavisi dedi ki...

Aybikeciğim,
ben bu oyunu çok sevdim. hem evlere misafir oluyoruz hem de arkadaşlarımız konusunda fikir sahinbi oluyoruz. eşyelerı insanların karakterini yansıtır nede olsa. ben de mumları çok severim. bayıldım seninkilere de sevgiler

Adsız dedi ki...

Aybike'ciğim,
Ne de güzel anlatmışsın ellerine sağlık canım..Hepimizin mutlaka çok farklı araç gereçleri çıkacağından eminim..
Sanırım hepimizin tek ortak yönü mutfağımızda kullandıklarımızın olacağı kesin..
Tekrar ellerine sağlık diyorum ve güzel bir hafta diliyorum..

Sevgileirmle..Gül/d.tadı

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Sevda'cigim,
Gercekten oyle, hepimiz birbirimizden haberdar oluyoruz.
Iyi haftalar ve sevgiler

Gul'cum merhaba,
Ben de merakla bakiyorum siteler "bugun kim sobelenmis" acaba diyerek. Bilmedigimiz bir takim seylerde cikacaktir eminim. Iyi haftalar ve sevgiler

Adsız dedi ki...

Canım Aybikem:))
Kabul etmem mi! Çok sevindim canım. Hemen etrafıma bakındım resmini çekecek o kadar çok şey var ki ama önce içlerini boşaltmam, birazda temizlik yapmam lazım. :))
Bugün oturdum yazı yazacaktım ama tatil havasından çıkamadım bir türlü.
Gelecek yazım da inşallah sobe de olacak.
Tekrar teşekkürler canım
sevgilerle

Aybike Ceylan dedi ki...

Yaman Aysem,
Kabul etmene cok sevindim, merakla bekliyorum. Sevgiler

HULYA dedi ki...

Canım Aybike'cim,
hiç kabul etmem mi?En kısa zamanda yanıtlayacağım.Seni çok özledim.Kendine iyi bak canım arkadaşım benim

Hesna dedi ki...

Sevgili Aybike Günaydın
Bugün bloğumdaki mesaja baktığımda bir sürprizle karşılaştım hemen senin sayfana dönüp baktım.Bu tanıtıcı oyun çok güzel ve eğlenceli.Kişiler hakkında da birazda olsa fikir veriyor ve yeni fikir ve objeleri tanıma fırsatı yaratıyor.
Beni seçmen olmandan dolayı çok memnun oldum.Tabiki kabul ediyorum.

Sevgiler
Hesna

Aybike Ceylan dedi ki...

Canim Hulya'cim,
Bende cok ozledim herkesi, insallah gelince gorusecegiz. Mrekala bekliyorum yazini.
Kendine cok iyi bal, selamlar.

Sevgili Hesna,
Kabul etmene cok sevindim, senin yazinida merakla bekliyor olacagim.
Sevgiler ve selamlar

Google
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...