AYBiKE'NiN MUTFAGINDAN: ANNEMIN TARATORU

AYBiKE'NiN MUTFAĞINDAN

Sayfamı ziyaret eden herkese sıcacık ve sevgi dolu bir merhaba. Ziyaretiniz, yorumlariniz ve katkilariniz icin cok tesekkurler.

Aybike

22 Şubat 2007

ANNEMIN TARATORU

Canim annem hemen hemen butun gunlerine ve hafta sonuna denk gelecek sekilde bu taratoru hep hazirlar. Ekmek ustune surulunce, yaninda cay ile beraber cok lezzetli olur. Bende gecen hafta sonu gelen misafirlerime, yaninda babaganus ve humus ile birlikte servis ettim. Yanina da peksimet ekmek ve cay ile cok guzel gitti. Sizlere de tavsiye ederim. Simdiden afiyet olsun.

  • 1 cay bardagi ceviz ici
  • 1 dilim ekmek ici

  • 1 yemek kasigi domates salcasi

  • 1 yemek kasigi biber salcasi

  • 1 limon suyu

  • 5-7 dis ezilmis sarimsak

  • 1 cay kasigi kimyon

  • 1 tatli kasigi pul biber

  • Yeterince zeytinyagi

Pul biber 1/3 cay bardagi su ile islatilir. Cevizler rondodan gecirilir ve ekmek ici iyice ufalanir. Cevizleri agiza kitir kitir gelecek sekildeki irilikte de birakabilirsiniz. Diger malzemelerle iyice karistirilir. Eger zeytinyagini ekledikten sonra biraz kuru gibi olduysa bir miktar daha yag ekleyebilirsiniz. Diger malzemelerle de damak tadiniza gore oynayabilirsiniz. Hazirlandiktan sonra ekmek ustune surup, yaninda da cay ile birliklte afiyetle yeyiniz.

12 yorum:

nilay dedi ki...

Aybike'cim :)
buna çemen deriz biz...ekmek içi yerine galeta unu ile kıvamı daha pürüssüz oluyor bilgin olsun...çocukluğumdan beri bayılırım ekmek üzerine sürüp yemeye :) ellerine sağlık

sevgiler

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Nilay'cim,
Aklimda olacak sagol. Gercekten cok nefis oluyor.
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Aybike'cim yine nefis şeyler yapmışsın, ellerine sağlık, iyihafta sonları..

Hülya dedi ki...

Tarator yemesi çok güzel de kokusu?Çoook uzun vakittir yiyemiyorum maalesef:(

külkedisi dedi ki...

Sevgili Aybike,
Ziyaretin için çok teşekkürler.Hülya senden çok bahsetti.Nerdeyse seni tanıyor gibiyim.Bu arada resmine bayıldım.Bulunduğun yer tam olarak neresi çok merak ettim.Yemek tariflerin çok güzel.Başarılarının devamını diliyorum.Hülya en kısa zamanda sitemi düzenlememe yardımcı olacak.Beni desteklersen sevinirim.İzmir'den Sevgiler

HULYA dedi ki...

Sevgili Aybike'cim,
buna bende çemen diyorum.sonradan acısı çıksa da sarımsaklı şeyleri çok lezzetli buluyorum ben.Bu da gerek sunumu gerek görünüşüyle enfes görünüyor.Ellerine Sağlık

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Ebru'cum,
Cok tesekkur ederim, sizlere de iyi hafta sopnlarai.
Sevgiler

Sevgili Hulya'cim,
Bir arada olsak ben yapar ve sizlere ikram ederdim.
Sevgiler

Sevgili Kulkedisi,
Tabii ki desteklerim, desteklemeye de once seni, en kisa zamanda linklerime ekleyerek baslayacagim.

Biz Amerika'da Texas eyaletinin, Austin sehrindeyiz, neredeyse 4 yil olmak uzere. Daha sonra tekrar konusuruz, sobe yazim vardi benim orada daha ayrintilar var eger merak edersen.
Sevgiler

Canim Hulya'cim,
Merak etmistin ya misafirlerime ne ikram ettim diye bu birisiydi patates salatasi ile birlikte, birde borek ve senin rulo pastani yaptim. Cok opuyorum

Adsız dedi ki...

Aybikecim merhaba..

Anne'nin Taratoru cok guzel gorunuyor, bende DIP diye biliyorum burada ve cok severim. Bu tarifini en kisa zamanda deneyecegim.

Sevgiler..

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Hale,
Cok tesekkurler, guzel oluyor.Hele biraz aci olunca da cay ile cok lezzetli oluyor.
Sevgiler

Nukhet dedi ki...

Ellerine saglik Aybike

Annem de bunu benzer seyler yapardi ama biz adina cemen ya da acika derdik. Elimde bir tarif oldugu cok iyi oldu simdi. Hemen yapilacaklar arasina eledim. Sevgiler

Aybike Ceylan dedi ki...

Sagol Nukhet'cim,
Gercekten nefis oluyor. Benim de annemin tarifi bu.
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Nefis görünüyorlar, canım istedi şimdi.. annenizin ve sizin ellerinize sağlık... sevgiyle..

Google
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...