AYBiKE'NiN MUTFAGINDAN: IC BAKLALI ENGINAR

AYBiKE'NiN MUTFAĞINDAN

Sayfamı ziyaret eden herkese sıcacık ve sevgi dolu bir merhaba. Ziyaretiniz, yorumlariniz ve katkilariniz icin cok tesekkurler.

Aybike

21 Ekim 2014

IC BAKLALI ENGINAR




 
 
 
 
 
Austin'den guzel  bir sonbahar gununden tekrar merhabalar arkadaslar. 
 
Artik herkesin bildigi uzere, enginarin faydalari say say bitmiyor, hem artik her mevsimde bulmak cok kolay pek cok sebze ve meyveyi   tabii ki mevsiminde herseyi tuketmek cok ayri, benim bahsettigim, donduruculara attigimiz sebze ve meyveler :)
 
 
Her zaman zeytinyagli yemekler tercihim olmustur, enginar da oyle. Eminim herkese severek tuketiyordur, bir de benim tarifimle deneyin bakalim, inanin cok kolay.
 
 
 
  • 400 gr  iç bakla,
  •  8 adet enginar
  •  2 adet kuru soğan,
  •  1 çay bardağı  sizma zeytinyağı
  •  1 yemek kaşığı un,
  •  3 adet kesme şeker,
  •  yeterince tuz 
  • 1 adet limon
 
ve dere otu, evde yoktu bu nedenle ben kuru dere otu serpttim :)
 
 
 Benim aldigim ic baklalar donmus paketde, hazir ayiklanmis vaziyetdeydi bu nedenle ayrica bir ayiklama ihtiyacim olmadi.
 
Yemeklik dogradiginiz sogani,  zeytinyağında biraz oldurun. Bir yemek kaşığı unu da ekleyerek cok hafifce kavurun.  Tuzunu ve sekeri ilave edip, ayiklanmis enginarlari, cukur kisimlari tencereye degecek sekilde yerlestirin. Ustune baklalari da dokun, 1 limon suyunu ekleyin, enginarlarin ustunu ortecek kadar su ilave edin. Enginarlar yumsayincaya dek kisik ateste pisirin. Pismediyse ve su ilavesi gerekirse, sicak su eklyin.
  
  
 Mutlaka enginarin, tenceresinde sogumasini bekleyin, iyice soguduktan sonra servis tabagina alip, baklalari enginarlarin icine yerlestirin, eger varsa taze dere otu serpin, yoksa da benim gibi kurusunu :)
  
 
Afiyet olsun, selam ve sevgiler benden sizlere :)
 
 
 


3 yorum:

Hepimiz dedi ki...

Mutlaka denemeyelim, cok guzel gorunuyor , ellerine saglik canim .

Adsız dedi ki...

http://www.sevgiyemekleri.com/

tariflerinizi sitemizde de yayınlayabilirsiniz

Hepimiz dedi ki...

hemsirem , sen bu ic baklayi nereden aliyorsun, cok yapmak istedim bu yemegi ben simdi ellerine saglik, cok hos gorunuyor.

Google
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...