AYBiKE'NiN MUTFAGINDAN: UC SUTLU KEK :) TRES LECHES CAKE

AYBiKE'NiN MUTFAĞINDAN

Sayfamı ziyaret eden herkese sıcacık ve sevgi dolu bir merhaba. Ziyaretiniz, yorumlariniz ve katkilariniz icin cok tesekkurler.

Aybike

04 Mayıs 2017

UC SUTLU KEK :) TRES LECHES CAKE




Tekrar merhabalar, guzel bir bahar ve ardindan yaz olsun, guzel haberler, aydinlik ve saglikli yarinlar olsun hepimiz icin insallah...

Bir arkadasimin dogumgunu icin yaprtigim, ve cok sevilerek yenilen bir pasta, sizlerle daha once paylasmak istedigim fakat bugune nasipmis dedigim bir tarif, Hem cok hafif ve hem de meyvenin ferahlatici tadiyla, bence denenmesi gereken tariflerden, tarifi, Natasah's kitchen dan aldim, cok severek izledigim, ve tariflerini deneyerek memnun kaldigim bir blog. Artik Turkiye'mizde de hersey var diye dusunuyorum, icine degisik sutler konuyor ama olur da bulamazsaniz, normal sutle de olur diye dusunuyorum, tarifimiz soyle:



Kek icin:


  • 1 cup all-un
  • 1.5 cay kasigi kabartma tozu
  • 1/4 tcay kasigi tuz
  • 5 yumurta
  • 1 cup seker
  • 1 tcay kasigi sivi vanilya
  • 1/3 cup tam yagli sut



Keki islatmak icin:


  • 2/3 cup evaporated sut
  • 2/3 cup tatlandirilmis condensed sut
  • 1/4 cup krema



Suslemek icin:


  • Krem santi
  • Cilek




Yapilisi:



Tarifdeki gibi, iki ayri tepsi kullanarak hazirladim keki. Kek kaliplarini yaglayip unlayip hazir ettim, daha sonra bir kapta, un, kabartma tozu ve tuzu karistirarark beklettim, baska iki ayri kapra, birine yumurta beyazlarini, digerine yumurta sarilarini ayirdim, yumurta sarisina, 3/4 cup sekeri ekleyerek, yaklasik 2 dakika hizlica cirptim, icine 1/3 cup sutu ve vanilyayi ekledim, sonra daha once hazirladigim unlu karisimi da buna ekleyerek iyice cirptim.


Yumurta aklarini yaklasik hizlica 1 dakika kadar cirptim, icine kalan 1/4 cup sekerei ekledim ve hizlica biraz daha cirpip, yavasca unlu karima ekledim ve iki, kucuk tepsiye esit bir sekilde yayarak 170 C'de 25-30 dakika kadar pisirdim. Firindan cikinca sogumaya biraktim. Soguyan keklerin uzerinde , bir catal yardiyla delikler acip, islatmak icin gerekn sutleri, daha onceden karistirilip bekliyor, karistirip bu sut karisimi ile yavas yavas kekleri islattim, her iki kek icinde, araya krem santi ve cilek koyup, iki keki ust uste koyup, arzu ettigim gibi susledim.


Sadece sutle cok fazlaca izlatinca sakir sakir akmamali, sut cok nemli fakat islak olmamali, afiyet olsun.













1 yorum:

Etimesgut Halı yıkama dedi ki...

iyi bir site teşekkürler.

Google
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...